Balada z hadrů přehled
Jan Werich , Jiří Voskovec (p)
Balada z hadrů: divadlo o prokletém básníku o třinácti obrazech - divadelní scénář.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Balada z hadrů. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (28)
Tato kniha je první kniha, kterou jsem od dvojice VW přečetl, a vůbec mě nezklamala.
Její název dobře odpovídá obsahu. Dá se říct, že je stvořena chudými, pro chudé a nejen pro ně.
Je plná moudrých citátů, ale i satirických básní a historických i jiných odkazů. Upřímně mě vůbec nevadila, dokonce mě i bavila. Pokud chcete začít číst knihy od této slavné dvojky, tak tohle dílo je dobrým úvodem k této tvorbě.
Lákalo mne začíst se do nějaké divadelní hry od Jiřího Voskovce a Jana Wericha a zvolil jsem si hru BALADA Z HADRŮ. Podtitul zní: Divadlo o prokletém básníkovi v patnácti obrazech. Děj se odehrává v Paříži kolem roku 1455. Knihu hodnotím na 60 %.
Bohužel musím konstatovat, že jsem se do této hry nemohl úplně začíst, možná jsem si měl vybrat jinou knihu od V+W. Hra je podobenstvím tehdejší společnosti. Součástí hry jsou písně.
Kniha obsahuje PŘEDMLUVU a kapitolu s názvem KRÁTCE O OSVOBOZENÉM DIVADLE, V+W A BALADĚ Z HADRŮ.
Citáty z knihy, které mne oslovily:
Nuzota z lidí lotry činí
A vlky z lesů žene hlad.
Když ve smrti jsme na tom s bohatými stejně, proč jim nejsme rovni zaživa?
Zloba a láska, kořistnictví a lakota, bída a hlad, to jsou rekvizity, které nestárnou.
Účel hry, nyní i kdykoliv, byl a jest představit jaksi životu zrcadlo.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Balada z hadrů v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 372x |
ve Čtenářské výzvě | 24x |
v Doporučených | 13x |
v Knihotéce | 33x |
v Chystám se číst | 44x |
v Chci si koupit | 8x |
v dalších seznamech | 3x |
Tato divadelní hra mě bavila nejvíc ze všech těch, které jsem četl. Řekl bych, že je to už i kvůli samotnému originálnímu podání - je to divadelní hra o tom, jak několik lidí hrálo divadelní hru, a navíc je protínaná několika vstupy Voskovce a Wericha, kteří mluví o tom celém jako o divadelní hře, v díle se tak vyskytují vlastně tři propojené úrovně reality. Ale teď k obsahu. Poměrně mě překvapilo, že se Werich a Voskovec nijak netajili s kritikou nacismu v tomto dramatu. Jinak se mi líbil spádný rychlý děj, a věřím, že kdybych měl víc času na čtení, zvládl bych to jedním dechem.