Blázniví motoristé přehled
Allan Andrews
Dne 10. 6. 1907 byl odstartován závod o délce 16 000 km z Pekingu do Paříže. Celá cesta byl sled nebezpečných dobrodružství a kuriozních situací. Vyprávění o tomto jedinečném závodu, které je i vtipným historickým cestopisem, dokumentovaným autentickým obrazovým materiálem , připraví čtenáři znamenitou zábavu.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Blázniví motoristé. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Blázniví motoristé v seznamech
v Přečtených | 4x |
v Knihotéce | 7x |
v Chystám se číst | 3x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 2x |
Musím konstatovat, že dálková jízda Peking - Paříž 1907 (viděno dnešní optikou, se tomu ani závod moc říkat nedá) byla celkem vypečená taškařice od samého počátku až do samého konce. Organizace velmi svérázná a asi odpovídající možnostem své doby, s komedií až do úplného konce. Účastníci byli tvořeni jedním dosti svérázným italským aristokratem, knížetem Borghesem s vozem Itala, jedním neméně svérázným, od samého začátku zcela švorc Francouzem Godardem, jedoucím na Spykeru, dalšími dvěma francouzskými posádkami vozů De Dion-Bouton a posádkou trochu netradičního vozítka i na tu dobu - motorové tříkolky Contal, která už ze své podstaty neměla sebemenší šanci v tehdejších podmínkách něco takového projet a také moc daleko nedojela.
Pravidla, pokud vůbec nějaká byla, byla dodržována celý jeden den. Opravdu velice povedená akcička, když jsem to četl, dost často se mi tak nějak vybavilo, že by to možná bylo dobré vidět jako němou grotesku:).
Co se týká knihy jako takové, ta je sice bezesporu velmi zajímavým svědectvím této skoro 120 let staré akce, ale přišla mi poněkud nevyvážená. Ze zhruba 250 stran textu tvoří minimálně první třetinu popis příprav na celou akci až do vyjetí z Pekingu, a pak zhruba do strany 180 se celá akce posune pouze někam k Bajkalu, tedy hrubým odhadem přibližně do pětiny trasy. Na celý zbytek pak zbývá posledních přibližně 60 stran, což je opravdu trochu nevyvážené a závěr je poněkud ve stylu "letem světem".
Zkrátka když jsem byl krátce za polovinou knihy, došlo mi, že celá výprava je vlastně kousek od Pekingu, a že tedy nutně popis trasy samotné bude trochu zhuštěný. Za to také ubírám tu jednu hvězdičku.