Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích přehled
Dieter Prokop
Publikace rekapituluje vývoj médií od antiky po nástup digitalizované mediální komunikace. Představitel kritické sociální teorie chápe média velice široce, jako jakýkoli fenomen, který měl u veřejnosti ohlas, vzbudil zájem či oblibu. Věnuje se proto starověkým dionýským slavnostem, středověkému obchodu s odpustky, novověkému rozvoji kapitalistických vztahů v médiích, formování bulvárního tisku, nástupu filmu, rozhlasu, televize, internetu i aktuálnímu trendu digitalizované mediální komunikace. Značně kritický přístup se pokouší interpretovat historické mediální struktury, jejich existenci a trvání z hlediska ekonomických, politických, společenských zájmů, tedy z hlediska výhod, jež společnosti nebo jejím určitým částem plynou z masmediálních struktur.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích v seznamech
v Přečtených | 18x |
v Knihotéce | 2x |
v Chystám se číst | 4x |
Pohled na média pokřivený marxistickou vírou autora. A marxismus, to je prostě popírání a překrucování reality a relativizace čehokoli. Zájemci, který se chce dozvědět více o fungování médií, se kromě věroučného kázání nedostane žádné užitečné informace. Kromě úvodních a ještě relativně zajímavých kapitol z dávných dob se to navíc velmi těžko čte. Tu knížku jsem dokonce bez výčitek po přečtení rovnou vyhodil do sběru - i když doma mám názorově rozporuplnější kousky, tohle prostě nemá dostatečnou hodnotu, aby mi to zabíralo místo v knihovně.