Bowie v Berlíně přehled
Thomas Jerome Seabrook
Biografie se zaměřuje na umělecky asi nejzajímavější období kariéry slavného zpěváka. Počátkem roku 1976 se David Bowie rozhodl radikálním způsobem řešit svou tvůrčí a osobní krizi a spolu s Iggy Popem, někdejším frontmanem Stooges, odjíždí do Berlína. V neopakovatelné tvůrčí atmosféře té doby se Bowie v Berlíně setkává s takovými hudebními veličinami, jako je Brian Eno, Tony Visconti nebo Robert Fripp, a natáčí tři zásadní alba – Low, Heroes a Lodger.... celý text
Literatura naučná Umění
Vydáno: 2012 , Volvox GlobatorOriginální název:
Bowie In Berlin – A New Career In A New Town, 2008
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Bowie v Berlíně. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (3)
Chvílemi jsem si tedy nebyla úplně jistá, zda jde o biografii věnovanou Davidu Bowiemu nebo Iggy Popovy, ale v té době byly jejich životy zkrátka velice propletené. Rozhodně však nemohu popřít, že jsem se dozvěděla mnoho zajímavého. Jen škoda, že kniha neobsahovala více fotografií.
Pro fanoušky Bowieho (a také Ena a Iggyho Popa) jasná povinnost, do detailu popsané období 76-79 včetně alb až na úroveň jednotlivých skladeb, slušný je i úvod - vývoj tvorby D.B.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Bowie v Berlíně v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 28x |
v Doporučených | 2x |
v Knihotéce | 29x |
v Chystám se číst | 15x |
v Chci si koupit | 6x |
v dalších seznamech | 2x |
Ideální kniha pro seznámení se vznikem berlínské albové trilogie a období, kdy David Bowie žil v Berlíně, což bylo dost možná tvůrčí období, které sám občas zmínil jako své nejosobitější, ale i s celou jeho tvorbou v 70. letech, kdy nahrál nebo spolupracoval na mnoha albech. Popisuje moment hudební kariéry Bowieho působícího tehdy v Los Angeles a co ho přimělo přestěhovat se z USA do jednoho z nejoblíbenějších měst pro osobité umělce - západního Berlína a přibližuje nám jeho vztahy s muzikanty a přátelství s Iggym Popem, jemuž pomáhá nastartovat sólovou kariéru a pomáhá mu s prvními dvěma alby, zabývá se i nahrávacími procesy alb a detaily práce na jednotlivých písních nejen berlínské trilogie, ale i právě alb Popa. V závěru se kniha zabývá krátce i vlivem na mladé umělce a hudební průmysl. Snad jediné, co mi v ní chybělo, je zmínění o významu, který měl pobyt a tvorba Bowieho na samotné Německo a Berlín a o jeho povzbuzujícím provokativním koncertu u Reichstagu v roce 1987, který mohli slyšet přes Zeď i východní Němci a možná víc veselých historek z paření v podnicích ve městě, ale i tak mám z knihy dobrý pocit solidně odvedené práce z éry hudební historie.