Černý román / Odpočni po běhu přehled
Władysław Terlecki
https://www.databazeknih.cz/img/books/63_/63423/bmid_cerny-roman-odpocni-po-behu-aJr-63423.jpg
4
4
4
Dva romány předního polského prozaika, napsané na motivy dvou vražd z konce minulého a počátku tohoto století, se snaží na pozadí doby objasnit niterné pohnutky protagonistů k oběma zločinům. V prvním zabíjí carský důstojník známou varšavskou herečku, v druhém se mnich čenstochovského kláštera dopouští vraždy na manželovi své milenky.... celý text
Literatura světová Dobrodružné Historické romány
Vydáno: 1981 , OdeonOriginální název:
Czarny romans / Odpocznij po biegu, 1974
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Černý román / Odpočni po běhu. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Černý román / Odpočni po běhu v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Knihotéce | 39x |
v Chystám se číst | 9x |
v Chci si koupit | 1x |
Autorovy další knížky
1981 | Černý román / Odpočni po běhu |
1978 | Čierna romanca |
1980 | Kde budem spočívať... |
1975 | Pútnici |
1971 | Trpká hviezda |
Władysław Terlecki si k románovému zpracování vybral dvě skandální vraždy - populární varšavské herečky Marie Wisnowské (Černý román) a bratrance mnicha čenstochovského kláštera, který svým fiktivním manželstvím měl krýt mnichovu hříšnou lásku (Odpočni po běhu). V obou případech Terleckého až tolik nezajímá hrůzný čin jako takový, ale jeho pozadí, psychologie a motivy, které pachatele dovedly až za hranu zákona. Při hledání pravdy pitvá a drásá nitra svých hrdinů až na samou mez únosnosti. Odhalení skrytých pohnutek, až chorobně vášnivých milostných vztahů, žárlivosti, sobeckosti, pocitů viny, konfliktu světské a církevní spravedlnosti, to všechno před námi defiluje ve filozoficky zatěžkané atmosféře, která kromě toho, že nenabídne mnoho optimismu, ke své škodě neposkytne ani žádné východisko. Přidáme-li málo sympatické, psychicky rozervané postavy, do sebe uzavřený těžkopádný styl (kde ztráta soustředění hrozí na každé druhé stránce), je poměrně obtížné souznít s Terleckého fiktivně-realistickým světem.