Co v učebnicích dějepisu nebylo podruhé přehled
Jan Bauer , Aleš Česal , Josef Frais , Roman Herzinger , Jiří Kovařík

Co v učebnicích dějepisu nebylo série
< 2. díl >
Volné pokračování knihy Co v učebnicích dějepisu nenajdete opět nahlíží za kulisy historie. Vždyť zdaleka ne všechno se v minulosti odehrálo tak, jak se to stále učí ve školách. Autoři i tentokrát zdařile bourají zažité představy a předkládají nám jak nové pohledy na historii, tak si všímají dodnes nerozluštěných záhad. Například nač vlastně zemřel největší dobyvatel starověku Alexandr Makedonský? Středověk nepřál homosexuálům a dokonce i někteří panovníci museli svoje sklony skrývat. O učiteli národů Janu Amosu Komenském zdaleka nevíme všechno. Proč musela zemřít údajná vnučka cara Petra Velikého kněžna Tarakanová? Nakolik ovlivnila aféra s náhrdelníkem pro královnu Marii Antoinettu dějiny Francie?... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Co v učebnicích dějepisu nebylo podruhé. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Co v učebnicích dějepisu nebylo podruhé v seznamech
v Přečtených | 41x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 5x |
v Mé knihovně | 75x |
v Chystám se číst | 13x |
Autoři knihy
česká, 1945 Aleš Česal
česká, 1976 Josef Frais
česká, 1946 - 2013 Roman Herzinger
česká, 1968 Jiří Kovařík
česká, 1950
Pan Bauer si tentokrát vybral velmi zajímavá témata. Například kapitoly o J.A.Komenském nebo o svobodných zednářích byly hodně dobré. Nejvíc mě ale zaujalo povídání o tom, jak se tady po třicetileté válce při svých loupeživých nájezdech chovali Švédové a co nám všechno ukradli. Zdaleka to nebyla jenom Ďáblova bible, ve Švédsku skončily téměř všechny umělecké poklady nashromážděné Rudolfem II.