Dějiny hudby II. – Renesance přehled
Naďa Hrčková
DĚJINY HUDBY II. – Renesance jsou částí šestidílného cyklu dějin evropské hudby, který má přiblížit vážnému zájemci jednotlivé stylové epochy v monografických sondách. Charakterizuje epochu renesance, její hlavní žánry, autory, díla, estetiku a osvětluje je v analýzách s notovými příklady, ukázkami historických notových pramenů a vyobrazeními hudebních produkcí. Celkový obraz doplňují tabulky a kronika událostí. Na připojeném CD zazní dobová renesanční hudba v současných nahrávkách. DĚJINY HUDBY I. Evropský středověk II. Renesance III. Baroko IV. Klasicismus V. Romantismus VI. Evropská hudba Východu a Západu ve 20. století... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Dějiny hudby II. – Renesance. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Dějiny hudby II. – Renesance v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Knihotéce | 10x |
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 3x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2005 | Dějiny hudby I. – Evropský středověk |
2006 | Dějiny hudby VI. – Hudba 20. století (1) |
2005 | Dějiny hudby II. – Renesance |
2007 | Dějiny hudby VI. – Hudba 20. století (2) |
2011 | Dějiny hudby V. – Hudba 19. století |
Z pro mne neznámých důvodů velmi obdivuji renesanční instrumentální a taneční hudbu. Ve snaze lépe porozumět této skutečnosti jsem si pořídil tuto odbornou publikaci. Paní profesorka Hrčková v úvodu knihy správně upozorňuje, že jde o literaturu jak pro odborníky, tak i pro náročné laiky, a tak mi nezbylo než se smířit s tím, že pro člověka, který pouze v dětství absolvoval základy klavírní školy a nedisponuje žádnými zvláštními hudebními schopnostmi, je to vskutku tvrdý oříšek. Místy jsem se terminologicky i celkově ztrácel. Tvrdě jsem pocítil propast pěti staletí vývoje hudby a často jsem nevycházel z údivu, co všechno se v oblasti teorie renesanční hudby do dnešních dnů dochovalo. Před touto knihou jsem miloval taneční hudbu 15. a 16. století. To se sice nemění, ale při její četbě si nyní uvědomuji její nesmírnou komplexnost, propracovanost, komplikovanost, kompoziční bravuru, logiku, historickou podmíněnost, ale zároveň i jakési neuchopitelné mystérium tajemných struktur. Knihu jsem dosud nedočetl až do konce. V každém případě fundovaná studie, kterou bych doporučil především studentům hudby.