Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu přehled
Kamil Činátl , Jaroslav Pinkas
Kniha vznikla v rámci projektu Dějepis v 21. století: multimediální aplikace pro dějepisnou výuku, který byl realizován s podporou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, evropských strukturálních fondů a státního rozpočtu ČR. Publikace se zaměřuje na filmové obrazy minulosti a jejich význam pro historickou kulturu. Problematiku nahlíží z perspektivy didaktiky dějepisu a promýšlí možnosti využití filmu jako nástroje vzdělávání. Práce vychází ze zahraničních konceptů didaktiky dějepisu, které aplikuje na české prostředí. V části Teorie shrnuje klíčové pojmy a postupy, které souvisí s užitím filmového média k vzdělávacím cílům. V navazující části obecnou problematiku ilustruje na případových studiích, které didaktické koncepty spojují s konkrétním filmovým materiálem.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Jak autoři sami uvádí v doslovu, jedná se o takovou kuchařku, ke které by učitelé měli sáhnout, když začnou využívat film ve výuce dějepisu. Její přečtení ale doporučuji, protože dá představu, jak to jde a k čemu to vůbec je, když filmové médium chceme do výuky zařadit, aby to splnilo vzdělávací cíle (nejen zaplnilo mezeru v červnu, když už máme všechno probráno).
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu v seznamech
v Přečtených | 8x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 7x |
v Chystám se číst | 5x |
v Chci si koupit | 2x |
v dalších seznamech | 1x |
Pokud chcete vědět, jak využít film, aby byl efektivní vyučovací metodou, a zároveň povýšit vaši výuku na další úroveň, určitě šáhněte po této knize. Na mnoha příkladech je demonstrováno užití v praxi. Osobně bych si představoval detailnější popis alespoň některé vyučovací hodiny, ale uznávám, že zde může být na vině má představivost či prozatímní učitelská nezkušenost.