Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film přehled
Emil Viklický
![Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film](https://www.databazeknih.cz/img/books/27_/277733/bmid_dialog-mezi-hudebnim-skladatelem-a--S4N-277733.jpg?v=1539035273)
8. přednáška z cyklu Vědeckopopulárních přednášek významných absolventů Univerzity Palackého v Olomouci za podpory statutárního města Olomouce pojednává o tématu vetknutém přímo do názvu knihy. Emil Viklický, jazzový pianista a hudební skladatel, si vytvořil k textu o filmové hudbě přístup, který nevychází primárně z muzikologie a hudební teorie, ale z osobních praktických zkušeností z autorovy práce pro film a spolupráce s filmovými režiséry.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film. Přihlašte se a napište ho.
Komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Chystám se číst | 1x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1988 | ![]() |
2010 | ![]() |
Krátká a záživná sbírka informací a zkušeností pro všechny, které fascinuje filmová hudba, ale nemají hudební vzdělání. V některých pasážích o kompozičních postupech jsem sice a pochopitelně tápal, zato mě bavily k dané profesi neodbytně patřící zákulisní výměny názorů vyplývající z porozumění, resp. nedorozumění mezi skladatelem, režisérem i dirigentem. Všichni jsou tam pěkně jmenováni, nic obecně anonymního, takže se místy jedná docela o pikanterie.
Autor také svérázně přistupuje k dělení skladatelů pro film na pomyslné přímce: napravo vážnohudební, nalevo poprockeři, a uprostřed ti, kteří vyšli od jazzu, mají stejně daleko k hudbě vážné i populární, tudíž se řadí mezi úspěšné filmové skladatele (něco na tom bude!).
Dále mezi řečí přiznává, že několik tónů z legendárního Modrého sametu nahrávaného v Praze patří jemu, a párkrát padne i jméno Philippe Sarde, můj velký favorit!