Divoké zvíře - první pomoc při zvládání hněvu u dětí s Aspergerovým syndromem přehled
Kay Al-Ghani
Tato milá knížka představuje srozumitelným a velmi sugestivním způsobem jednu z funkčních technik práce s akutním výbuchem hněvu zejména u dětí s Aspergerovým syndromem. Depersonifikace hněvu jako „divokého zvířete“, které můžeme zkrotit a být jeho pánem, představuje jeden z nejlepších možných způsobů, jak dětem pomoct rozpoznat hněv a zároveň vnímat osvobozující oddělenost – JÁ nejsem HNĚV. Tento přístup posiluje důvěru a motivovanost dětí s emocí hněvu pracovat, s vědomím „probudil se ve mně hněv, to se může stát komukoliv a já jej mohu zkrotit; už vím, jak na to.“ Příběh Tomáše, který zkrotil své „divoké zvíře“, přináší naději a jednu z možných cest ke šťastnějšímu životu dětí s Aspergerovým syndromem i jejich blízkých. Kniha byla napsána ve spolupráci s Národním sdružením pro autismus (Velká Británie). Nabízí široké spektrum metodik pro zvládnutí hněvu a také užitečné návody pro rodiče, jak pomoct svým dětem „zkrotit Divoké zvíře“. O autorech: K. I. Al-Ghani je speciální pedagožka... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Divoké zvíře - první pomoc při zvládání hněvu u dětí s Aspergerovým syndromem. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Divoké zvíře - první pomoc při zvládání hněvu u dětí s Aspergerovým syndromem v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 11x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Knihotéce | 2x |
v Chystám se číst | 5x |
v Chci si koupit | 6x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
Aspergerův syndrom emoce, pocity vztek, hněv
Tuhle knížku přečtete za pár minut. A hodí se i pro vás, ať už máte v okolí někoho s Aspergerovým syndromem, nebo ne. Silný výbuch vzteku, to už kolem sebe nebo u sebe zažil určitě každý a s ním i to, že je v tu chvíli zablokované vnímání, a tak nepomáhají žádné argumenty, omluvy ani nic podobného. Na to přijde řada až dodatečně, nejdříve jde o první pomoc.
Prozradím část z toho, co pomáhalo Tomášovi z knížky: učitelé jej v takových chvílích chytili a přes jeho odpor dovedli na klidné místo s připraveným antistresovým míčkem. Tomáš už to znal a začal Divoké zvíře v sobě krotit. Zhluboka se nadechl, zmáčkl míček a začal pomalu počítat. Když se Divoké zvíře zmenšilo a usnulo, dopřál si ještě chvíli nad bublinkovou fólií, protože mu dělalo dobře praskání bublinek. Jak vítěz pak přišel do třídy a směl dát do sklenice deset fazolí. Až bude plná, dostane celá třída něco dobrého. Na Tomáše se u nich nepohlíží jako na potížistu nebo jako na chudáka. A hlavně ne tak, že on sám je to Divoké zvíře. Je pro kamarády bojovníkem a vychází z bojů dobře.
V knížce jsou ještě další dobré rady a věřím, že jsou skutečně užitečné. Nebo aspoň mohou být a stojí za vyzkoušení. Zvlášť se mi líbí ta poslední: "Pokud všechno selhává, použijte techniku na sobě!" : o)