Etika. Základní otázky života přehled
Wolfgang Huber
Renomovaný německý evangelický teolog vychází ve svém shrnutí etiky od situací a problémů každodenního života. Postupně se věnuje dvaceti základním etickým tématům, od otázek spojených s početím a ochranou lidského života přes oblasti, jako jsou partnerské vztahy, manželství a rodina, média a jejich význam, politika a občanská angažovanost, globalizace a migrace, rozvoj vědy a techniky a dilemata, která přináší pro etické rozhodování, životní prostředí a současná ekologická krize, ekonomika a úloha člověka v ní, až po stáří a smrt a otázky s nimi spojené. Huberova kniha nejen klade podstatné otázky, ale nabízí i jakýsi etický kompas k nalezení správného směru a vlastních, na životních zkušenostech založených odpovědí. Etika Wolfganga Hubera spojuje vysokou odbornou úroveň s jasností a přístupností stylu, a může proto oslovit široký okruh čtenářů od odborníků v teologii až po ty, kdo hledají srozumitelně formulované poučení a inspiraci při řešení etických dilemat všedního dne.... celý text
Duchovní literatura Náboženství
Vydáno: 2016 , VyšehradOriginální název:
Ethik. Die Grundfragen unseres Lebens von der Geburt bis zum Tod, 2013
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Etika. Základní otázky života. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Podnětné, čtivé, inspirativní... rozdala bych to do každé domácnosti jako takový kompas. V dnešní době je takových slov třeba snad víc než kdy jindy...zlatý časy kdy vládla blbá nálada jsou pryč a ta rozkolísanost všeho a všech...
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Etika. Základní otázky života v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 9x |
v Knihotéce | 5x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 2x |
Přečíst tuto knížku byl pro mě slušný intelektuální oříšek a autor předpokládá sobě rovného čtenáře (čímž jsem rozhodně nebyl), to nic nemění na tom, že kniha je velmi poučná, dotýká se témat, která nejsou jednoznačná a bez okolků dochází k závěrům, jak k nim přistupovat. Což nemyslím nijak pejorativně, vše má logicky zdůvodněné a nikdy neodbočuje od svého humanisticko-křesťanského přístupu, který se může snad někdy zdát až naivistický. Výše zmíněným závěrům však sám rozumím jako 'ideálním typům', ke kterým se máme postupně přibližovat.