Evangelium neznámého eséna přehled
Zdeněk Krušina
Jak se píše v knize Zohar, vrcholném díle židovské kabaly: Nic se ve světě neztrácí, nic nepropadá nicotě, ani slova a hlas člověka. Vše, co se událo, se vtisklo do duchovní kroniky světa", kterou staří Indové pojmenovali akaša. V ní může probuzené lidské vědomí dávno ztracené události opět nalézt, a tak je oživit. Ze stejného zdroje čerpá i Evangelium neznámého eséna. Zavádí nás do starověké Palestiny, okupované římskou nadvládou, kde k všeobecnému úžasu povstal divotvorce, zahalený tajemstvím, který je záhy považován za samotného Mesiáše, Spasitele lidstva. Ačkoli to kanonická evangelia neuvádějí, dospívají dnes mnozí odborníci k názoru, že Ježíš udržoval úzké styky s židovskou esoterní sektou esénů, a když často odcházel v osamění do pouště nebo na své pouti Galilejí, Samařskem a Judskem, v jejich domech nocoval. Evangelium neznámého eséna zaznamenává podrobnosti o tomto spojení Ježíše s esénskými bratry v Kumránu a na Karmelu.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Evangelium neznámého eséna. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Evangelium neznámého eséna v seznamech
v Přečtených | 3x |
v Knihotéce | 2x |
v Chystám se číst | 1x |
v Chci si koupit | 2x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2000 | Tajné dějiny světa 1 |
2002 | Tajné dějiny světa 2 |
2005 | Evangelium neznámého eséna |
Tato kniha ve mě vyvolává rozporuplné pocity. Na jednu stranu evangelium, které tvoří druhou část knihy, přesně odpovídá mému vidění světa. Bohužel, jak vyplývá z první, popisné části, jde zřejmě o spiritual-fiction. Aniž by autor přesně označil zdroj, odkazuje se na akašu, Steinera, Cayce a pod. z čehož nepřímo vyplývá, že jde o kompilát současných představ o gnostickém hnutí v Palestině v Kristově době.
V důsledku je tedy významnější první část, která tematiku popisuje z pohledu současných historických znalostí. Autor se především věnuje esénské komunitě v Kumránu, jejichž způsob života i náboženství silně připomínají středověké katary a bogomily, kterým zjevně byli vzorem.