Experimentální dílna: Československá armádní kinematografie od 20. do konce 60. let přehled
Alice Lovejoy
Fotograf a režisér Jiří Jeníček, který stál ve 30. letech v čele armádní filmové skupiny, se celou svou osobou a v duchu moderních myšlenek o využití filmu a fotografie zasadil o nový styl a výraz vojenského (především krátkého) filmu. Armádní kinematografii od počátku považoval za synonymum experimentální dílny. Jak si všímá autorka publikace, americká filmová historička Alice Lovejoy, která vedla téměř desetiletý výzkum v českých archivech, pozoruhodné je především to, jak Jeníčkem vytvořená institucionální identita přežívala v armádním prostředí další tři desetiletí. Citelná byla dokonce v 50. letech a skutečnou renesanci zažila v letech 60., kdy se Československý armádní film (ČAF) stal pravděpodobně nejsvobodnějším prostorem pro filmovou produkci v Československu. Kniha, poprvé publikovaná v USA v roce 2015, si pokládá zásadní otázku: Jak se mohly formální experimenty (které navíc zpravidla kritizovaly samotné vojsko či stát) objevit v instituci tak rigidní, jako je armáda. Součástí knihy je DVD.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Experimentální dílna: Československá armádní kinematografie od 20. do konce 60. let. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Experimentální dílna: Československá armádní kinematografie od 20. do konce 60. let v seznamech
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 2x |
Štítky knihy
kinematografieAutorovy knížky
2021 | Experimentální dílna: Československá armádní kinematografie od 20. do konce 60. let |