Fantóm Manhattanu přehled
Frederick Forsyth
Detektívny román o slávnom a mocnom mužovi, ktorý má pod palcom polovicu New Yorku. Ide o akési pokračovanie slávnej knihy Fantóm Opery od francúzskeho autora Gastona Lerouxa.
Literatura světová Romány
Vydáno: 1999 , Ikar (SK)Originální název:
The Phantom of Manhattan, 1999
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Fantóm Manhattanu. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (36)
Pro mě to byla poslední nepřečtená forsythovka, takže chápete, že jsem musel. Fantom Manhattanu je vážně hodně jiný, než většina Forsythovy tvorby, ale bylo to zajímavě vymyšlené. Dotvořit takový klasický příběh musí být pro autora velká výzva!
Po dočítaní poslednej knihy od autora, kde som sa trochu strácala sa mi do tohto diela nechcelo.
Dve prekvapenia: 1. úplne iný žáner, zhodnotila by som ako rozprávka pre dospelých, 2. určite by som neodhadla, že to písal Forsyth, skôr, že ju len podpísal.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Fantóm Manhattanu v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 335x |
ve Čtenářské výzvě | 12x |
v Doporučených | 15x |
v Knihotéce | 192x |
v Chystám se číst | 39x |
v Chci si koupit | 5x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
thrillery karnevaly Fantom opery
Autorovy další knížky
1975 | Den pro Šakala |
2004 | Boží pěst |
2008 | Vyjednavač |
2005 | Ikona |
2014 | Seznam smrti |
Netradičně zvolený žánr operního světa obnažil slabiny Forsythova stylu psaní. Ani tajemstvími opředená postava fantoma nestačila na vytvoření obvyklé atmosféry napětí, která provází jeho romány ze špionážního prostředí. Popisný, nezáživný úvod připomínající čtenáři příběh Fantóma opery, mě upřímně už jednou odradil. Je to ale přece jen můj oblíbený spisovatel, tak jsem se k dílu vrátila. A jsem tomu ráda. Oceňuji dílo coby hold hudební tvorbě Andrewa Lloyda Webbera, potažmo spisovatele Gaston Lerouxe. Forsyth se drží své osvědčené spisovatelské praxe a čtenáři do detailu osvětluje jazykem zbaveným emocí - i když píše i o emocích - scény a děj odehrávající se v Paříži a New Yorku. Zapomněl však vnést do svého romantického díla fantazii, lehkost a představivost. Kdy pak novinář svým pohledem začal popisovat to, co čtenář téměř shodnými slovy slyšel o pár minut dříve z úst jiného vypravěče, prověřil Forsyth mou oddanost jeho tvorbě podruhé. Fantoma opery znám z dob svých hudebních studií, tak jsem byla na Forsytha docela zvědavá. Zůstávám u uznání vzdání holdu, knihu samotnou - ne tak už příběh a pokračování fantómova života - ale vysoce ocenit nelze. Forsytha nicméně z okruhu svých oblíbených autorů určitě nevyřadím.