Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia přehled
Marek Horoščák
Monografie se zabývá činností londýnského Royal Court Theatre ve druhé polovině devadesátých let 20. století, kdy se na jeho scéně objevily prvotiny autorů nové generace, jejichž hry se rychle zařadily do kánonu soudobé moderní evropské a světové dramatiky. Po úvodním exkurzu do historie divadla od roku 1956 po léta devadesátá následují kapitoly, které podrobně mapují sezóny 1994–2000 a seznamují čtenáře se způsobem zřízení a provozu divadla, označovaného za „továrnu na dramatiky“. Jádro práce tvoří analýzy poetiky a jednotlivých děl pěti vybraných dramatiků. Zkoumanými autory jsou Caryl Churchillová, Martin Crimp, Joe Penhall, Mark Ravenhill a Sarah Kaneová. V závěru se autor pokouší i o zmapování myšlenkového pole, které se kolem nové dramatiky rozvířilo.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia v seznamech
Kniha zatím není zařazena v žádném seznamu (Přečtené knihy, Právě čtené,...)
Autorovy další knížky
2003 | Česká divadelní hra 90. let |
2005 | W. zjistil, že válka je v něm |
2008 | Fenomén Royal Court Theatre a hry konce milénia |