Filozofie nové hudby přehled
Theodor W. Adorno
Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes.... celý text
Literatura naučná Filozofie Umění
Vydáno: 2018 , Akademie múzických umění (AMU)Originální název:
Philosophie der neuen Musik, 1949
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Filozofie nové hudby. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Filozofie nové hudby v seznamech
v Přečtených | 3x |
v Chystám se číst | 3x |
v Chci si koupit | 1x |
Štítky knihy
současná hudba, hudební moderna hudební teorie
Autorovy další knížky
2009 | Dialektika osvícenství |
2009 | Schéma masové kultury |
1997 | Estetická teorie |
2009 | Minima Moralia. Reflexe z porušeného života |
2015 | Žargon autenticity. K německé ideologii |