Formativní hodnocení ve výuce přehled
Karel Starý , Veronika Laufková
Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života. Kniha si klade za cíl zorientovat čtenáře v aktuálních trendech hodnocení žáků a tématech, jako je stanovování kritérií hodnocení, poskytování zpětné vazby, práce s chybou, rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Ve srovnávacím kontextu poukazuje na hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky na českých školách. Teorie je doplněna ukázkami s konkrétními nástroji a technikami formativního hodnocení, příklady z praxe a autentickými výroky učitelů a žáků. To vše by mělo pomoci převést teoretické poznatky do každodenní praxe.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Formativní hodnocení ve výuce. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Na knihu jsem se těšila. Škoda, že tam byla opravdu spíše jen ta teorie, výzkumy, srovnání se zahraničím. Doufala jsem, že tam budou nějaké konkrétní ukázky, což teda bohužel nebyly. Jen prázdné ukázky formulářů a tabulek, které se někde využívají.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Formativní hodnocení ve výuce v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 12x |
v Knihotéce | 2x |
v Chystám se číst | 7x |
Jako opakování a sumarizace dobré.