Hrdinové Domoviny: Dáma z Agor-Nhat přehled
Eva Lassler
Historicky první gamebook z prostředí RPG Dračí Hlídka. V tomto detektivním dobrodružství pro jednoho hráče se vtělíš do role Eiryona Severina, mladého klerika, který se po devatenácti letech vrací do rodného Smířova na pohřeb svého otce. Hrůzné události ho však krátce na to vyšlou na nebezpečnou cestu po Domovině. Během svého putování následně odhalí nejednu temnou pravdu, jež historie jeho rodu ukrývá.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Hrdinové Domoviny: Dáma z Agor-Nhat. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)
Velmi povedený gamebook, nejsem jejich aktivní hráč ale tady jsem byl do děje skutečně vtažen. Líbí se mi provázanost se systémem Dračí Hlídky. Obtížnost je mírně pokročilá, tudíž hráč musí opravdu shromažďovat kořist a vybavení. Můj první průchod byl více bojový, mám dojem že jsem měl zhruba 5-6 bojových interakcí. Líbí se mi jak úpravy postavy, na které má hráč vliv ovlivňují i úspěch akcí a také výsledků.
Parádní GB, pravidla jsou ze začátku trošku složitější, ale to je tím, že se odvozují od Dračí hlídky. Vystřídáte různá prostředí, vč. města a dungeonu, přičemž cca 2/3 spíš vyšetřujete a zbytek spíš bojujete. Některé souboje jsou docela těžké, ale to ani nevadí. Projdete si celkem dost odkazů, takže herní doba je na 340 odkazů celkem dlouhá. Tento GB je fajn, obtížnost střední (až vyšší) a lze jej doporučit i těm, kteří Dračí hlídku neznají.
Související novinky (1)
Kaligrafie zlomu, Vražedná mysl a další knižní novinky (23. týden)
05.06.2022
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Hrdinové Domoviny: Dáma z Agor-Nhat v seznamech
v Přečtených | 8x |
v Knihotéce | 8x |
v Chystám se číst | 5x |
v Chci si koupit | 2x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2021 | Karbonové město: Sanguis Carbo |
2022 | Hrdinové Domoviny: Dáma z Agor-Nhat |
2023 | Druhá Země |
2017 | Old West Story: Na straně zákona |
Problém této knihy tkví v tom, že chce být gamebookem, ale současně se definuje (ala dračák) jako „detektivní dobrodružství pro jednoho hráče“. Což o to, tato definice je naplněna. Jen by vaše postava v podstatě ani nemusela být klerik, jehož potenciál je trestuhodně nevyužitý. Místo nějaké zajímavé mechaniky využívání klerických schopností se veškeré klerické aktivity dějí víceméně jen na pozadí příběhu. Samotná volba klerikova boha také ovlivní jen minimum; hody na „dovednosti“ jsou ve výsledku spíš o štěstí (což je v pohodě v dračáku, ovšem v GB by měla mít volba svou váhu) a ať si vyberete kteréhokoliv, ve výsledku jsou si podobní jak vejce vejci.
Tady už narážím na ústřední problém celé knihy - pravidla. Když začnete číst GB, obvykle se nejdřív jednoduše určí vaše životy, bojové schopnosti a další čísla, od kterých se odvíjí další zákonitosti četby (s těmito čísly pracující). Zde je to obráceně - nejprve se hráč musí prokousat řadou pravidel „vypočti si sám“, často operujících s věcmi, o kterých mu zatím nikdo nic neřekl (nezná-li Dračí Hlídku). A i to by se ještě dalo strávit, kdyby kruciální část pravidel - totiž soubojový systém - nebyla také převzata z Dračí hlídky. Opět, tento systém je výborný pro hraní dračáku (kdy postavy nejsou samy, mají nad sebou PJe a nemusejí se rozhodovat jen v určitých mantinelech). Popravdě mi však v 9 z 10 případů v knize postava exla jen proto, že mi v souboji padly blbě kostky, bez ohledu na hodnoty mé postavy, výzbroje či brnění. Což je problém, protože bez boje tuto hru dokončit nelze.
Samotný příběh je relativně dobrý, čímž knihu zachraňuje. Místy mu trochu škodí zkratkovitost a mezi cestou z bodu A do bodu B jsou bílá místa, kde se údajně nic zajímavého nestalo. Je to trochu škoda, jejich zaplnění by hře prospělo. Evidentně jde především o snahu hráče rychle přenést do „místa, kde se koná dobrodružství“. Tu a tam vykoukla nějaká drobné chyba (prodávám koně, i když jdu pěšky) a jinde je zase dobrý nápad, pro jehož výsledek jsem nenašel uplatnění (snad v hypotetickém pokračování?). Pochválit musím pěkné ilustrace, mapy a další vychytávky (tajný vzkaz, luštění čísla zámku). Když to shrnu, zprvu to vypadalo zajímavě, ale z výsledku jsem trochu rozpačitý.
Doporučuji skalním fandům Dračí Hlídky a trpělivým gamebookistům.