Italské umění 1895-1952 z trivenetských muzeí přehled
Luigina Rossi-Bortolatt
Publikace vydaná u příležitosti stejnojmenné výstavy konané ve Šternberském paláci v Praze od 13. března do 5. května 1991.
Literatura naučná Umění
Vydáno: 2001 , Leonardo-De LucaOriginální název:
Arte italiana 1895-1952 dai musei triveneti
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Italské umění 1895-1952 z trivenetských muzeí. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Italské umění 1895-1952 z trivenetských muzeí v seznamech
Kniha zatím není zařazena v žádném seznamu (Přečtené knihy, Právě čtené,...)
Štítky knihy
umění obrazové publikace sochařství italské malířství katalogy výstav umělecké sbírky italské výtvarné umění
Autorovy další knížky
1988 | Eugène Delacroix |
2001 | Italské umění 1895-1952 z trivenetských muzeí |
Knížka byla publikována coby doprovodný katalog k výstavě, která se konala ve Šternberském paláci v roce 1991. Veškeré texty jsou dvojjazyčné (čeština a italština), nejde ovšem o zrcadlový text (kromě úvodu). Prvních zhruba 140 stránek je věnováno rozboru italského umění ve vymezeném období. Některé texty mě občas přišly poměrně kostrbaté, dvakrát dobře se mi to nečetlo. Jsou od různých autorů a zároveň i překlad zajišťovalo více lidí. Na konci každé kapitolky jsou zobrazena díla charakterizující dané období či umělecký směr. Bohužel jsou to fotky černobílé a v nevalné kvalitě, zároveň je zobrazeno kolem 10 děl na dvou stránkách, takže jde obecně o malý formát.
Od stránky 141 jsou zobrazena vystavována díla (celkem 80) přímo v rámci uspořádané výstavy. Zde jsou již fotky většinou barevné (černobílé obecně pouze u soch) a ve slušné kvalitě. Pokud se chce čtenář dozvědět doplňující informace k danému dílu, tak musí bohužel listovat, podrobnosti jsou uvedeny až za vyobrazenými díly. To samé platí i pro životopisy umělců, jsou opět uvedeny na konci knihy (ale v jiné části než popis děl). Zároveň jsou některá díla uvedena na přeskáčku, takže máme dílo číslo 75 a následuje 69. Mám pocit, že tato knížka byla šita opravdu horkou jehlou, čemuž odpovídá i slušné množství překlepů a chyb.