-

Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků přehled

Nehodnoceno
Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků
https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/362558/bmid_jak-ctou-romove-kvantitativni-vyzku-V7a-362558.jpg 0 0 0

Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Ve studii je pozornost zaměřena především na dvě výzkumné otázky: (1) zda a jak se v testu čtenářské gramotnosti odlišují výsledky romských a neromských žáků a (2) jaké jsou faktory domácího a školního prostředí, které rozvoj čtenářské gramotnosti romských žáků ovlivňují. Předložená studie přináší také doporučení pro vzdělávací praxi i pro další směřování výzkumů v této oblasti.... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (0)

Zatím zde není žádný komentář.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků v seznamech

Kniha zatím není zařazena v žádném seznamu (Přečtené knihy, Právě čtené,...)


Autorovy další knížky

2016  0%Aplikovaná lingvistika: Příručka pro studenty Bc. studia ČJL
2016  0%Jak čtou Romové: Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků