Jak se učí živě? Rozhovory o inovativních školách přehled
Jan Kršňák , Lucie Kramperová
První dokumentární kniha o českých inovativních, alternativních, komunitních a lesních školách. Rozhovory se zakladateli, řediteli a průvodci – s lidmi, kteří se rozhodli učit nově. Podrobný pohled na každodenní život těchto škol. Nechtěli jsme slyšet teorie, chtěli jsme se dovědět, jaká je praxe. Zeptali jsme se, co skutečně znamená individuální přístup, projektová výuka či aktivní zapojení rodičů. – Co a jak se v takové škole učí? A proč? – Co se tam skutečně odehrává? – Jak se mají děti, průvodci a rodiče ve školách vyučujících živě? – Co to znamená mít důvěru v děti? Kniha pro všechny učitele hledající inspiraci jak učit živě, radostně a spokojeně. Kniha pro všechny rodiče zajímající se o vzdělání vlastních dětí. Sestavili Lucie Kramperová a Jan Kršňák. Doslov napsal Tomáš Feřtek. V nakladatelství DharmaGaia vydal Institut pro podporu inovativního vzdělání.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jak se učí živě? Rozhovory o inovativních školách. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Jak se učí živě? Rozhovory o inovativních školách v seznamech
v Přečtených | 12x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 3x |
v Chystám se číst | 9x |
v Chci si koupit | 3x |
v dalších seznamech | 4x |
Kniha bohužel nenaplnila moje očekávání. Doufala jsem, že v ní najdu inspiraci pro svoji pedagogickou praxi, ale konkrétních příkladů z vyučování jsem se dočkala až na několika málo místech druhé poloviny rozhovorů. Protože jsem se ještě inovativními přístupy systematicky nezabývala, občas jsem byla také ztracená v používaných pojmech (intuitivní pedagogika apod.). Škoda, že nikde v knize nebyly alespoň stručně vysvětleny jejich základní myšlenky. Přijde mi proto, že oficiální shrnutí knihy trochu mate, rozhovory jsou zaměřeny spíš na osobní příběhy zakladatelů a provozovatelů škol a obecné hodnoty těchto škol, než na jejich každodenní praktické fungování.