Jiřina Štěpničková přehled
Jindřich Černý
Osobní a umělecký portrét Jiřiny Štěpničkové (1912 - 1985), neprávem opomíjené, a přesto jedné z nejvýznamějších reprezentantek českého herectví 20. století, která se stala po roce 1948 obětí komunistické justice. 256 stran + 36 příloha
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jiřina Štěpničková. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (6)
Jde poznat, že autor má blízko k divadelní kritice a divadlu obecně. O samotné herečce, jejím životě, rodině, přátelích atd se dozvíme velice málo, možná snad i méně než v nějakém článku v časopise. Kniha je vlastně souhrnem dobových divadelních kritik rolí herečky, později se autor věnuje popisu rolí filmových. Jako životopis bohužel ne příliš dostatečné, nedozvěděla jsem se nic nového. Oceňuji hezkou obrazovou přílohu.
Krásná kniha o vynikající paní herečce a jejímu pohnutém osudu.Velká ůcta a klobouk dolů.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Jiřina Štěpničková v seznamech
v Přečtených | 20x |
v Knihotéce | 16x |
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 2x |
Štítky knihy
soudní procesy politické soudní procesy film za první republiky a protektorátu herečky český film vězeňství komunistický režim oběti komunismu české herečkyAutorovy další knížky
1996 | Jiřina Štěpničková |
2010 | Eduard Cupák |
2007 | Osudy českého divadla po druhé světové válce : divadlo a společnost 1945-1955 |
1965 | Dana Medřická |
1964 | Otomar Krejča |
Jiřina Štěpničková v knize Jindřicha Černého ožívá jako velká postava prken, která znamenají svět a později jako filmová herečka mnoha rolí. Její osobní život však postihla velká tragédie, která formovala zbytek jejího života i život jejího syna, dnes velmi známého syna a dabéra, Jiřího Štěpničky. Kniha samotná je však hlavně o něčem jiném. Mapuje profesní život velké herečky a velmi detailně se zaobírá i její předválečnou kariérou v divadle. O osobním životě herečky je zde opravdu nezbytné minimum, kniha je hlavně profesním životopisem, jež smutnou událost zmiňuje spíše jako vysvětlení k hereckému pádu a později k opětovnému vzkříšení.
Zájemci o represe let padesátých v našich zemích by měli sáhnout po jiné knize, tato patří opravdu spíše do rukou ryzím zájemcům o divadlo a profesní dráhu této velké herečky tělem i duší. Ostatní, zaměření mimo toto téma, mohou být poněkud zklamaní.