K čemu samé jedničky? přehled
Ondřej Šteffl
Blogy zakladatele Scia o českém školství. Ondřej Šteffl je zakladatel gymnázia PORG a vzdělávací společnosti Scio. Soustavně se věnuje problematice školství a vzdělávání, své názory publikuje mimo jiné v blozích na aktuálně.cz. Část z nich uvádí náš výběr. Autor se v nich zaměřuje na to, jaké schopnosti a znalosti by měla současná škola rozvíjet, aby žáci a studenti obstáli v dospělém životě. Poukazuje na to, jaké metody jsou v současné výuce zastaralé a co v dětech potlačují, a naopak ukazuje, jak jinak by mohlo vyučování vypadat.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize K čemu samé jedničky?. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (3)
Česko obchází strašidlo - strašidlo Scioškol. Nechť se normalizační učitelky třesou před moderní výukou!
Šteffl ve svých glosách poměrně trefně a obrazně přibližuje čtenářům, co je jádrem moderní, konstruktivistické výuky. Vše podkládá anketami (byť z vlastních blogů) a následnou diskusí. V tomto ohledu je kniha super.
Nešvarem je - jako u každé knížky, která je poskládaná z již zveřejněných článků - jistá neaktuálnost, zejména pro ty, kteří Šteffla pravidelně čtou na internetu. Pro ty tady není žádná přidaná hodnota. Myšlenky obsažené v jednotlivých příspěvcích blogu se navíc často opakují a zajímavé myšlenky klíčící v diskusích jsou mnohdy jen načrtnuty. Přitom polemika se čtenáři Štefflova blogu by mohla být právě onou přidanou hodnotou, kvůli níž by si knihu koupili i pravidelní čtenáři autorova blogu.
Tuto knihu jsem přečetla jedním dechem a musím přiznat, že úroveň jednotlivých příspěvků byla velmi rozdílná. Připadalo mi, že se některé myšlenky neustále opakují, ale na druhou stranu vím, že není možné, aby se v tolika článcích o školství a o vzdělávání sem tam něco nezopakovalo. Ze všeho nejvíce musím vyzdvihnout příspěvek o Pokémonech, kde Ondřej Šteffl vysvětluje, proč se děti dobrovolně učí jména Pokémonů a další související informace o nich, namísto učení se Přemyslovců do školy a také článek o tom, že se školství od doby jeho založení příliš nezměnilo. Ke knize se rozhodně časem vrátím a doporučuji ji všem, kteří se zajímají o vzdělávání.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha K čemu samé jedničky? v seznamech
v Přečtených | 15x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Knihotéce | 13x |
v Chystám se číst | 11x |
v Chci si koupit | 5x |
v dalších seznamech | 3x |
Autorovy další knížky
2012 | Intelektuál ve veřejném prostoru |
2018 | K čemu samé jedničky? |
1985 | K tvorbě a užívání modelů v sociologii - soustava modelů sociální struktury a jejího pohybu |
Z pocatku mi prislo, ze autor opakuje stale to stejne dokola. Druha polovina knihy ukazala zajimava temata a pohledy na problematiku.
Velmi me nadchlo "reseni" nabizet v ramci klasickeho skolstvi alternativni tridy jako moznost. Sama jsem studovala v CR a Nemecku a memu naturelu nemecke projektove skolstvi sedlo vice. Rada bych detem nabidla tuto variantu i u nas, v cestine bez nutnosti "skolni turistiky" za hranice.