Kaput přehled
Curzio Malaparte (p)
Nejslavnější válečný román Malaparteho. Proč se tento zvláštní román jmenuje Kaput? Malaparte usoudil, že žádné jiné slovo, kromě tohoto tvrdého a téměř tajemného německého výrazu kaputt – znamenajícího doslova: co je rozbito, dokonáno, rozdrobeno, ztraceno – nemohlo líp naznačit, čím jsme my všichni, čím je napříště Evropa, totiž hromadou trosek.... celý text
Literatura světová Romány Válečné
Vydáno: 1947 , ELK - Evropský literární klubOriginální název:
Kaputt, 1944
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Kaput. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (11)
Trochu mi to připomínalo Eremburgovu literární mozaiku "Roky, lidé, život", vydanou rovněř v odeonské edici Gama. Zejména neuvěřitelným počtem vesměs zbytných (či dokonce zbytečných) postav, majících pouze jediný smysl - prezentovat autora jako světa znalou kapacitu, respektovanou bambilionem významných lidí napříč válečnou Evropou. Ovšem jakmile přestane vytahovat z klobouku jednu tehdejší celebritu za druhou a začne popisovat své pocity či mikropostřehy, je to velmi zajímavé čtení.
Nečte se to dobře, mnohé dialogy jsou až na hranici srozumitelnosti, ale některé scény už nikdy z hlavy nevymažu, třeba makabrózní pochod znetvořených postav do úkrytu.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Kaput v seznamech
v Právě čtených | 2x |
v Přečtených | 58x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 7x |
v Knihotéce | 73x |
v Chystám se číst | 53x |
v Chci si koupit | 9x |
v dalších seznamech | 2x |
Štítky knihy
druhá světová válka (1939–1945) italská literatura východní fronta (2. světová válka) válečné rományAutorovy další knížky
1947 | Kaput |
1967 | Kůže |
1933 | Státní převraty / Jak se dělají a jak se jim zabraňuje |
Kniha Kaput od Curzia Malaparteho je fascinující dílo, které bych popsal jako esenci války vytaženou až do těch nejmenších detailů. Autorova schopnost vykreslit atmosféru je neuvěřitelná, a některé obrazy, jako zmrzlí koně, naložené oči, muži v sauně nebo dívky ze Sobok, zůstávají hluboce zakořeněné v paměti.
Struktura šesti kapitol a mnoha podkapitol mě také zaujala. Místy však vyprávění působí až příliš naturalisticky. Ke konci jsem se v textu začal trochu ztrácet, možná už to na mě bylo příliš intenzivní.