Klima školy přehled
Helena Grecmanová
Obsahem monografie je fenomén, který má podle našich zkušeností zásadní význam pro život ve škole. Ovlivňuje spokojenost lidí, jejich jistotu a chuť pracovat. Je tedy důležité vědět, co klima školy představuje, o jakou kvalitu jde, jak vzniká, co ovlivňuje, jaké jsou jeho účinky a charakteristiky, jaký je proces jeho změn ve škole. Téma se stává aktuálním při zavádění školních vzdělávacích programů. V monografii nabízíme pomoc při realizaci výzkumu, poučení z vlastních výzkumných šetření s popisem, včetně ukázky použitých dotazníků a struktury interwiev. Uvádíme zde zkušenosti z výzkumu školního, organizačního a vyučovacího klimatu. Nakonec se zamýšlíme nad možnostmi zkvalitnění klimatu třídy a k tomu poskytujeme také metodiku. Tímto způsobem se snažíme pomoci zodpovědět alespoň některé otázky, které souvisejí s každodenním prožíváním nelehké školní reality. Naši nabídku mohou využít různé školy nebo jednotlivci: manažeři v oblasti školství, výchovní poradci a učitelé, kteří se potřebují seznámit se základy teorie a výzkumu klimatu organizace a především školy. Monografie získala v roce 2009 „Čestné uznání rektora UP v Olomouci autorům vědeckých monografií“. Více zde: http://www.upss.cz/products/klima-skoly-helena-grecmanova/... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Klima školy. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Klima školy v seznamech
v Přečtených | 1x |
Autorovy další knížky
2002 | Obecná pedagogika |
2008 | Klima školy |
1996 | Waldorfská škola |
2000 | Podporujeme aktivní a samostatné učení žáků |
2015 | Vysoká škola jako instituce |
Nevím, jestli jsem vhodná osoba k vložení komentáře, nicméně pro mě jako člověka mimo obor příšerná kniha. Nepřehledná, místy nesrozumitelná, namísto uvádění věcí na rovinu nesmyslné obcházení a ukrývání za pseudovědecké pojmy. Můj názor je dozajista ovlivněn jistým "odporem" k podobným věcem, ale nemyslím, že by byl úplně zkreslený. (Ten odpor není vztažen na problematiku samotnou jako spíše na to, jakým způsobem je podávána a vykládána). V podstatě jsem nabyla dojmu, že byla kniha vydána jen proto, aby byla vydána.