Komunikace v pomáhajících profesích přehled
Martin Dlabal
Kniha vás bude směřovat k vedení rozhovoru, který je z pohledu druhého účastníka příjemný. Postupně si projdete rozhovorem krok za krokem a seznámíte se s komunikačními dovednostmi, které vám usnadní porozumět druhému a nabídnout mu vaše sdělení přijatelným způsobem. V první části kniha nabízí možnosti, jak zahájit rozhovor a nezkazit ho dříve, než začne. V druhé části se zaměřuje na takové reakce na sdělení druhého, aby mohl své téma dokončit podle svých představ. V závěru se seznámíte s postupy, jak sdělovat informace, názory a rady, aby byly pro druhého přijatelné. Kniha je určená především pro odborníky v pomáhajících profesích. PhDr. Martin Dlabal, Ph.D., je klinický psycholog, psychoterapeut a vysokoškolský pedagog. Kromě toho se věnuje lektorské činnosti v oblasti komunikačních strategií, relaxačních metod a hypnózy.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Komunikace v pomáhajících profesích. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Kniha, která je místy zdánlivě banální, ale opravdu zdánlivě. Cítím fakt rozdíl mezi tím, když se řekne "Máš krásnej účes" a "Mně se líbí tvůj účes". První poznámka zní, jako že o druhém člověku rozhodujeme, tou druhou jen vyjadřujeme svůj názor. Ještě markantnější je to tehdy, když je mluvčí v pozici autority.
Druhá užitečná věc bylo upozornění na to, že parafrázování není prosté opakování svými slovy, ale můžeme při něm nějaký aspekt zdůraznit nebo potlačit: třeba "nikdy se mi nic nepovede" lze zmírnit na "Máte pocit, že se vám věci často nedaří".
jen se obávám, že lidi, kteří by tu knihu nejvíc potřebovali, si ji nepřečtou
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Komunikace v pomáhajících profesích v seznamech
v Přečtených | 15x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 2x |
v Knihotéce | 4x |
v Chystám se číst | 7x |
Vynikající kniha. Velmi užitečné informace.