Krizová intervence v kazuistikách přehled
Filip Brož , Daniela Vodáčková
První část knihy pomocí příběhů podává základní údaje o krizi a krizové intervenci a na kazuistikách ilustruje základní postupy řešení krizových situací. Druhá část pojednává o jednotlivých typech těchto situací a ukazuje hlavní vodítka pro řešení (na co nezapomenout, s čím a jak pracovat) i řadu kazuistik, které probíraná témata propojují. Kazuistiky pocházejí z oblasti telefonické intervence i z rozhovorů tváří v tvář. Záměrem knihy není podat vyčerpávající informace o krizové intervenci, ale ukázat praktické příběhy krize, které mohou potkat každého z nás. Každý příběh je originální a neexistuje pro něj jediné řešení. Každý pracovník pracuje jiným způsobem a používá různé metody v různém kontextu. Proto má předkládaný text čtenáře podporovat v hledání dalších cest a vlastních způsobů při krizové práci. Publikace tak zahrnuje i pasáže, které se čtenářem interagují pomocí otázek, úkolů či nedokončených částí.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Krizová intervence v kazuistikách. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (3)
Zajímavě pojatá kniha. Líbí se mi, že neobsahuje neosobní teorii, ale přepisy rozhovorů, takže si to člověk může "ohmatat" v praxi. Bohužel je znát, že rozhovory byly smyšlené, naprosto všechny se odvíjejí dle jedné osnovy, rozuzlení vždy přijde do 3 stránek, líbilo by se mi, kdyby se kniha zaměřila v jedné kapitole na těžce nespolupracující klienty.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Krizová intervence v kazuistikách v seznamech
v Přečtených | 19x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Knihotéce | 3x |
v Chystám se číst | 7x |
v Chci si koupit | 7x |
Kniha je dobrá pro ujasnění toho, jak krizová intervence funguje, jak do ni zapracovat různé techniky a jaká je její struktura. Na druhou stranu - protože jsem měla knihu půjčenou jen na krátkou dobu a musela jsem přečíst jednotlivé kazuistiky celkem rychle za sebou - mne po určitě době štvala její jistá idyličnost - klienti i přes počáteční rozpaky na vše reagovali vstřícně, měli hned fungující nápady atd. Interventi zase nedělali chyby. Asi by mi přišlo lepší, kdyby vše nešlo tak hladce - aby bylo potřeba s klientem víc pátrat, případně by se mohlo občas interventovi něco nepovést a pak by se dalo ukázat, jak z toho vybruslit. Jinak je ale znát velká zkušenost a erudice autorů. Jen to prostě při větší koncentraci kazuistik nevyznívalo úplně reálně (což ale autoři přiznávají).