Kronika ohlášené smrti přehled
Gabriel García Márquez
Hned na samém počátku knihy se netypicky dozvídáme, že její hlavní hrdina zemře. V dalším průběhu novely se vypravěč snaží rozkrýt, co předcházelo smrti Santiaga Nasara a proč byl nakonec zabit. Je to příběh kolektivní viny, naprosté neschopnosti a neochoty občanů vesnice události zabránit, vraždy za zhanobení ženy v obci, kde skoro každý mladý muž chodí za děvkami do vykřičené čtvrti. Márquez zde nastavuje zrcadlo pokrytecké morálce, naší pohodlnosti a přehlížení zla.... celý text
Literatura světová Novely
Vydáno: 2005 , OdeonOriginální název:
Crónica de una muerte anunciada, 1981
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Kronika ohlášené smrti. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (111)
Kroniku ohlášené smrti doporučuji jako skvělý úvod do magického realismu. V knize se lze bez problémů orientovat, zároveň obsahuje celou řadu prvků, které jsou pro tento matoucí žánr typické a které odlišují latinskoamerický mainstream od toho evropského.
(SPOILER) Po několika stránkách a zejména už vševypovídajícím názvu je jasné, o čem je kniha a jaký bude závěr (přestože doufáte v jiný).
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (1)
„Vždycky je třeba být na straně mrtvého.“
Zfilmováno
Kronika ohlášené smrti (2002)
Kniha Kronika ohlášené smrti v seznamech
v Právě čtených | 6x |
v Přečtených | 1 585x |
ve Čtenářské výzvě | 118x |
v Doporučených | 77x |
v Knihotéce | 370x |
v Chystám se číst | 255x |
v Chci si koupit | 46x |
v dalších seznamech | 9x |
Štítky knihy
vraždy zfilmováno osudy lidí zločiny svatba magický realismus panenství kolumbijská literatura hispanoamerická literatura MacondoAutorovy další knížky
2006 | Sto roků samoty |
2008 | Láska za časů cholery |
2005 | Kronika ohlášené smrti |
1997 | O lásce a jiných běsech |
2005 | Na paměť mým smutným courám |
Márquez je čaroděj slov. Příběh koncentrovaný do 24 hodin, drama cti, pokrytectví a absurdity, s tolika podrobnostmi a odbočkami. Vzbuzuje každou kapitolou, každým odstavcem jiný pocit, jinou emoci. K tomu se mu daří pár slovy zachytit osud mnoha obyvatel města. A některé nechává otevřené, naznačené, aby je dovyprávěl ve svých dalších povídkách či románech. Novela, která se tváří jako jednohubka na odpoledne, nakonec provází v myšlenkách mnohem déle...