Luftwaffe vítězí: Odborně historická fikce přehled

Luftwaffe vítězí: Odborně historická fikce
https://www.databazeknih.cz/img/books/14_/149268/bmid_luftwaffe-vitezi-odborne-historicka-cRd-149268.jpg 5 6 6

Smyšlený, značně hypotetický průběh a závěr II. světové války; úvahy (spekulace) o možnostech a výraznější roli Luftwaffe bez Hermanna Göringa v čele... Vcelku erudovaný autor nabízí čtenářům poměrně čtivou sci-fi ("co by kdyby") o téměř všemocné německé Luftwaffe. Říšského maršála H. Göringa nechává v tomto příběhu umřít již 7. září 1940 během letecké bitvy o Británii. Do čela a na rozhodující místa Luftwaffe se dostávají jiné (skutečné), profesionálně velmi zdatné osobnosti, které se vyvarují mnoha chyb Göringa a spol. Luftwaffe se ve vývoji nových typů letadel i na bojištích opravdu překonává, ale nedokáže zabránit západním Spojencům ve svržení atomové bomby na Mnichov v srpnu roku 1945... Další fiktivní příběhy či zamyšlení na blízké téma mohou čtenáři najít např. také v knize Kennetha Mackseye Hitlerovy možnosti (signatura W 1705). Fotografie, seznam použité literatury.... celý text

Literatura naučná Historie
Vydáno: , Jota
Originální název:

Luftwaffe Victorious: An Alternate History, 2005


více info...

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Luftwaffe vítězí: Odborně historická fikce. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (2)

vvikingg
29.01.2025 5 z 5

(SPOILER) Výborná odborná fikce, autor se hned v počátku mistrně zbavil šéfa Luftwaffe Göringa, maršál měl zpátečnické názory na vedení moderní letecké války, jeho nabubřelý, chvástavý výrok ,, Co létá patří mně,, hovoří za vše. Při prvním velkém náletu 7. září 1940 na Velkou Británii, Göring letěl v Heinkelu He 11 jako druhý pilot v čele Luftwaffe v maršálské uniformě
do žádné letecké kombinézy se nevešel, s vyznamenáním ,, Modrý Max,, z 1. světové války na krku. Měl sebou i fotografa a těšil se na fotky v časopisu Signál a titulky ,, Maršál Göring vede zdrcující úder na Londýn :-). Ale ouha, jeho vedoucí letoun byl sestřelen ještě před Velkou Británii, britskými stihačkami Hurricane a Göring s celou posádkou zahyne v moři. 16. září 1940 je prohlášen za mrtvého a velitelem Luftawaffe se stává generál Albert Kesselring, nastávají velké změny , funkce je zbaven i neschopný a technicky negramotný Udet, vedoucí technického oddělení, který dostal funkci inspektora u stíhacích jednotek. Do čela technického oddělení je postaven generál Walter Wewel, který už v roce 1934 prosazoval výrobu těžkých, taktických bombardérů Dornier Do 19, Göring ovšem smetl ze stolu. Ihned začíná výroba Dornier D 19 Ural Bomber, s doletem 5000 km, které jsou velmi podobné americkým bombardérům B 17. Letecká bitva o Anglii končí patovou situací, taktické bombardery Do 19 bombardují Anglii i konvoje lodí za pomoci vlčích smeček ponorek, situace je pro Anglii kritická. Německo začíná vyrábět i letadlové lodě a pracuje na výrobě dalších letounů mezi stihačky je zařazen proudový Me 262 už v roce 1942 nasazený, Němci mají navrch. Ve válce se SSSR se žádný Stalingrad nekoná, zničily ho Do 19 kobercovým nálety a otevřela se cesta na ropná pole Kavkazu, Moskva , Leningrad stále v obklíčení. Začala výroba dalšího taktického bombardéru Me 264 Amerika bomber s doletem 20 000km, plánuje se bombardování USA. Po vylodění spojenců je postup zastaven, v zimě 1944 se fronta zastavila ve francouzském Cherbourgu v severozápadní Normandii, bitva v Ardenách se rovněž nekoná. Na scéně se objevuji zjara 1945 elektrické ponorky na pohon kysličníkem. Nelení ani Američané výroba atomové bomby pokračuje horečně, stejně jako výroba na druhé straně. Američané byli rychlejší a atomovou bombu svrhnuli na Mnichov v srpnu 1945, jako místo kde se zrodil nacionální socialismus. Ani po svržení atomové bomby však Německo nekapitovalo. Druhá atomová bomba je svržena na Vlčí doupě na Ukrajině, kde zahyne Hitler a většina generálního štábu a 16. srpna Himmler za Německo podepisuje kapitaluci. Autor odvedl jako letecký odborník, historik skvělou práci , všechny typy letounů uvedených v knize měli Němci jako prototypy už v roce 1934 - 1936, rovněž stavěli letadlovou loď Graf Zeppelin na vodu spuštěna 1938 , ale nebyla její stavba dokončena. Publikace je doplněna unikátními fotografiemi letounů a mapkami, za mě pět hvězd, perfektně odvedena práce.

santos
03.07.2013

Vyborne sloucena smyslenost a realita do dobre ctivosti


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Luftwaffe vítězí: Odborně historická fikce v seznamech

v Přečtených9x
v Doporučených1x
v Mé knihovně8x
v Chystám se číst5x
v Chci si koupit1x