Management hodnotových inovací přehled
Radim Vlček
Ve své nové knize Management hodnotových inovací (vydalo ji nakladatelství Management Press, brož., 240 str., doporučená cena 320 Kč) Prof. Ing. Radim Vlček, CSc., dr. h. c., přední domácí odborník v oblasti hodnotového managementu, otevírá čtyři základní témata, jimiž jsou hodnota pro zákazníka, hodnotový management, hodnotové inovace a strategie managementu inovací. Prezentuje marketingové a inovační pojetí hodnoty pro zákazníka a dospívá k charakteristice univerzálního pojetí hodnoty pro zákazníka, v jehož rámci zdůrazňuje možnosti a přínosy větší integrace zákazníka s výrobní firmou při tzv. spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. Takovým způsobem se posiluje role hodnoty pro zákazníka jako svorníku ekonomických zájmů subjektů strany nabídky a subjektů strany poptávky. To vede ke zvýšení podnikatelských efektů a posílení konkurenčního postavení firem díky většímu uspokojení zákazníků v důsledku nabídky produktů s vysokou hodnotou pro zákazníka. Procesy maximalizace hodnoty pro zákazníka, realizované metodickými nástroji a postupy hodnotového managementu, vyúsťují v hodnotové inovace. Jde o inovace, jejichž cíleným a dominantním efektem je růst hodnoty pro zákazníka v duchu dosahování „optima slastí s minimem strastí“. Jejich efekt je ovšem dvojjediný – růst, resp. maximalizace hodnoty pro zákazníka při současném růstu hodnoty firmy. Ukázky příkladů z praxe hodnotového managementu zvyšují názornost této části publikace. Autor dále shrnuje některé aktuální pohledy na objekty managementu inovací i na téma inovačních sítí. Velkou pozornost věnuje strategii managementu inovací; prezentuje šestici skupin strategických manažerských přístupů při řízení inovací (strategií managementu inovací), uskutečňovaných z hlediska různých záměrů a cílů a řešících odlišné inovační problémy. Mnohé z nich jsou zpracovány do operabilní podoby v praxi využitelných metodických návodů. Prakticky ve všech uváděných strategiích managementu inovací se připomíná vhodnost a vysoká efektivnost využívání hodnotových inovací při strategickém řízení a provádění inovačních procesů v organizaci. V souladu s názvem publikace se tak prezentují aplikační podoby managementu hodnotových inovací v praxi podnikatelských subjektů. Kniha je určena manažerům všech úrovní řízení, kteří jsou odpovědni za modernizaci, růst a prosperitu svých organizací, a studentům ekonomických oborů vysokých škol.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Management hodnotových inovací. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Management hodnotových inovací v seznamech
Kniha zatím není zařazena v žádném seznamu (Přečtené knihy, Právě čtené,...)
Autorovy další knížky
2002 | Hodnota pro zákazníka |
2008 | Management hodnotových inovací |
2011 | Strategie hodnotových inovací |
1992 | Hodnotový management: Moderní koncepce řízení inovací |