Me-163 Comet Tajemný dravec přehled
Wolfgang Späte
Ostřílený letecký vlk a vítěz mnoha vzdušných soubojů Wolfgang Späte se narodil v roce 1911 v Drážďanech. Od roku 1927 létal na kluzácích. Toto hobby mu zabralo většinu volného času. S vlastnoručně postavenými kluzáky se zúčastňoval národních a mezinárodních soutěží. Prodělal rovněž výcvik v létání na motorových letadlech. Po mnoha úspěších, kterých dosáhl jako jeden z nejlepších německých pilotů bezmotorových letadel se v roce 1938 stal vítězem Rýnského mistrovství a držitelem Zlaté ceny v létání na kluzácích. Po vypuknutí 2. světové války nastoupil Späte k Luftwaffe a v hodnosti poručíka v záloze prožil útok na Polsko a Francii. Byl příslušníkem armádní průzkumné letky 2 H33. Později sloužil jako stíhací pilot především na východní frontě. Po dosažení dvaasedmdesáti leteckých vítězství obdržel Späte dubové ratolesti k Rytířskému kříži. V roce 1942 byl Wolfgang Späte odvolán z bitevní vřavy a povolán ke spolupráci na vývoji a výrobě jedné z německých tajných zbraní, raketového letadl... celý text
Literatura naučná Historie
Vydáno: 2002 , Naše vojskoOriginální název:
TOP SECRED BIRD, 1989
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Me-163 Comet Tajemný dravec. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Me-163 Comet Tajemný dravec v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 5x |
v Knihotéce | 6x |
v Chystám se číst | 1x |
v Chci si koupit | 2x |
S respektem k Wolfgangu Spätemu musím říct, že podobně laděná kniha od jeho spolubojovníka Mano Zieglera mě bavila víc. Späte byl totiž více než zkušební pilot velící štábní důstojník. Velká část knihy tak nepopisuje boj s nepřítelem, ale s byrokracií. Stejně tak si ze své pozice nemohl dovolit kamarádský vztah s ostatními letci (snad s výjimkou Rudolfa Opitze), který bývá kořením válečných vzpomínek. Přesto je pro každého, který se zajímá o válečné letectvo, plná zajímavých informací. Bohužel zamrzí mnoho nepřesností, ať napsaných už v originálu, nebo zapříčiněných špatným překladem a korekturou. Počínaje špatným přepisem německých typů Me-163 místo Me 163 bez pomlčky, přes prazvláštní označování sovětských typů jako J-18 nebo La-15, záměnu "kanónů" za "kulomety", až po vyložené nesmysly jako pětimetrový (místo pětimotorový) He 111Z.