Metody a postupy poznávání žáka přehled

Metody a postupy poznávání žáka
https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/287065/bmid_metody-a-postupy-poznavani-zaka-HF1-287065.jpg 5 1 1

Publikace (nejen) pro učitele V publikaci naleznete odpovědi na otázky: Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje? Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky? Jak zmapovat vztahy ve třídě? Jak poznat, že práci učitele dělám dobře? Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona? Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele? Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží? Slovo „diagnostika“ v nás leckdy vzbuzuje dojem, že jde o cosi speciálního, vyhrazeného, ať už je to v kterémkoli oboru lidské činnosti. Ve skutečnosti znamená toto slovo, pokud jde o jeho etymologii, tolik co „rozpoznání“ nebo prostě poznávání. I v činnosti učitele a vychovatele je poznání dítěte výchozím předpokladem porozumění a účinného doprovázení. Diagnostika je prostě branou činnosti pedagoga, má-li být jeho práce zdařilá a účinná. Čtenář se v publikaci setká nejprve s obecnými pojmy diagnostické metodologie, srozumitelně sepsanými pro náležité porozumění tématu. Učí se poznávat projevy jedinečných vlastností dítěte a také rozeznat známky některých poruch, jako jsou třeba vývojové poruchy učení či chování. Práce se školní třídou sama představuje významné téma pedagogické diagnostiky. Najdete tu také přehled legislativního rámce, kapitoly o sebepoznání učitele, o možnostech využití moderní techniky ve škole a mnohé další. Ze všech těchto důvodů je toto dílo nepostradatelnou příručkou, jež by neměla chybět v knihovně těch, kdo svou pedagogickou práci chtějí vykonávat zasvěceně a kompetentně. O potřebě knihy svědčí i to, že její první vydání je rozebráno a vznikla potřeba vydání nového. PhDr. Jaroslav Šturma dětský psycholog, ředitel Dětského centra Paprsek, působí na katedře psychologie FF UK v Praze 2., doplněné a aktualizované vydání... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Metody a postupy poznávání žáka. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (2)

DreamerX9
16.10.2024 5 z 5

Kniha je přínosná a myslím že se z ní dá vycházet nejen při pedagogické diagnostice. Velmi komplexní a srozumitelně zpracované

Alaglesia
28.09.2023 5 z 5

Kniha velmi užitečná do knihovny každého pedagoga. Dnes nelze sehnat, doporučuji jako e-knihu, která se neustále aktualizuje a snadno se prokliknete na důležité odkazy. Kniha obsahuje snad vše, co by Vás mohlo jako pedagoga zajímat. Navíc je psaná čtivou formou. Je strukturovaná a přehledná.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Metody a postupy poznávání žáka v seznamech

v Přečtených5x
ve Čtenářské výzvě1x
v Knihotéce2x
v Chystám se číst5x
v dalších seznamech1x

Autoři knihy

Václav Mertin
česká, 1951