Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika přehled
Jiří Bartuš
Motocyklové vozíky tvoří nedílnou, avšak veřejnosti málo známou část československé motoristické historie. Kniha čtenářům přináší ucelený obraz o historii využívání vozíků ve spojení s motocykly, které bylo přímým a logickým důsledkem specifického poválečného rozvoje motorismu v Československu. Specifičnost československého vývoje potvrzuje fakt, že v žádné jiné zemi nedošlo k takovému rozšíření využívání motocyklových vozíků jako právě v Československu. Předností knihy je podrobné zmapování vývoje motocyklových vozíků v Československu, a to jak přímo vozíků PAv, jejichž účelný a přitom velice vkusný a nadčasový design v sobě nesl zhmotnění snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku, tak i předchůdců a též vozíků amatérských konstrukcí, pro které byly vozíky PAv inspirací. Jednotlivé vozíky jsou dopodrobna popsány a patřičně fotograficky zdokumentovány. Na základě zpracování mnoha dobových dokumentů uvádí kniha též informace o praktickém provozování vozíků, o jejich údržbě a opravách.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Knihotéce | 2x |
v Chci si koupit | 2x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2011 | Jawa Californian |
2015 | Jawa Californian - historie, vývoj, technika |
2018 | Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika |
2015 | Do nebíčka..., do peklíčka? aneb pohádky pro dospělé |
Tak tohle byla jednohubka asi na dvě hodiny:-). Útlá knížka o přívěsných motocyklových vozíkách PAv. PAv 40 byl jednoduchý, účelný a přitom designově velmi zdařilý výrobek, který byl zhmotněním snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku. Tato potřeba vycházela ze specifického vývoje československého poválečného motorismu se zoufalým nedostatkem osobních vozů, zato však s masivní výrobou motocyklů.
Vzhledem k relativní jednoduchosti konstrukce, tomu, že vyráběn byl jeden typ postupně ve dvou závodech a dvou modifikacích, se asi z tématu autorovi podařilo dostat maximum.
Dobových obrázků se asi moc nedochovalo, tak je to nahrazeno současnými detailními snímky dochovaných kusů.