Myslet, učit se... a zapomínat? přehled
Frederic Vester
Kniha představuje souhrn poznatků o biologických procesech a zákonech, jimž by se vyučovací postupy měly podřídit. Autor zde srozumitelnou a i pro laika naprosto přístupnou formou popisuje výsledky své práce a porovnává je se současnou situací na školách. Zároveň dokazuje, že nepřestaneme-li proti těmto zákonům hřešit, bude pro nás škola - jak pro žáky, tak pro učitele - znamenat námahu, pot, frustraci a mizerné výsledky. Zajímavou součástí knihy jsou testy, podle kterých lze rozlišit individuální učební typy a zjistit, jak co nejefektivněji využívat vlastní paměť.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Myslet, učit se... a zapomínat?. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Myslet, učit se... a zapomínat? v seznamech
v Přečtených | 10x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 24x |
v Chci si koupit | 6x |
v dalších seznamech | 1x |
První část knihy podrobně popisuje fungování mozku, hlavně paměti. To jsem nečetla celé, nepřišlo mi to v kontextu a takové podrobnosti podstatné a navíc kniha je víc jak 20 let stará a v tomto nemusí být už zcela aktuální. Druhá část knihy je zajímavější, kritizuje tradiční přístup k výkladu učiva ve školách a je - bohužel - stále vysoce aktuální. V závěru knihy jsou shrnuta pravidla biologie učebních procesů.
Celkově mě kniha moc neoslovila, je místy psaná senzacechtivým a provokativním způsobem. Řada informací je zajímavých, nicméně základní myšlenky (rozdílné učební typy) by se daly shrnout na pár stránek.