Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině přehled
Drahomíra Jucovičová , Hana Žáčková
Neklidné a nesoustředěné děti, zejména ty hyperaktivní, zde zřejmě vždy byly a rozhodně i budou. Často jsou pro své chování vnímány pedagogy a někdy i rodiči jako problémové. Publikace by měla přispět k tomu, aby hyperaktivní děti přestaly být neřešitelným problémem – včasné a správné výchovné vedení hyperaktivního dítěte může nejen zmírnit problémy, které tyto děti mají, ale některým i předejít. Autorky poukazují zejména na to, že hyperaktivita nemá jen negativa, ale také svá pozitiva, kterých lze využít. Publikace přináší nejen teoretické informace v souladu s nejmodernějšími trendy, ale zejména řadu konkrétních možností, jak vhodným způsobem reagovat na tyto projevy ve školním i domácím prostředí. Podrobněji se zabývá vhodným řešením případných výchovných obtíží a důraz klade i na využívání relaxačních technik. Svým praktickým zaměřením napomáhá při výchově a vzdělávání těchto dětí. Řadu důležitých postřehů z praxe přináší i pracovníkům poradenských pracovišť.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině v seznamech
v Přečtených | 10x |
v Chystám se číst | 8x |
v Chci si koupit | 1x |
Toto je zatím nejucelenější knížka o ADD a ADHD, která se mi dostla do ruky. Jak už název napovídá, je určená pro rodiče a zároveň pro učitele. Najdete v ní jak základní diagnostiku ADHD, tak popis základních projevů, ale i možnosti ovlivňování projevů pomocí výchovných metod, relaxačních technik nebo medikace. Je vidět, že autorky mají s dětmi s poruchami pozornosti a hyperaktivity velmi bohaté zkušenosti. Doporučuji všem, kteří se o tématu chtějí nebo potřebují dozvědět víc, určitě nějaké nové poznatky nebo postřehy po přečtení získáte...
str. 227:
O dětech se často říká, že jsou "solí" života. O dětech s ADHD by se dalo říct, že jsou "solí i pepřem" života. Kdo tyto děti zná, ví, že nám dokážou život silně "okořenit". Ale kdo jim porozumí a má je rád, ví, že jsou prostě originální, že se s nimi zažije mnoho neočekávaného a neobvyklého (v dobrém i zlém). Na jejich spontánní projevy radosti a lásky se nezapomíná.
...
Přestože práce s dětmi s ADHD není snadná a je záležitostí dlouhodobou, uvědomme si, že je to investice do budoucnosti. Pokud se nám podaří naučit dítě s jeho poruchou žít a kompenzovat ji tak, aby mu nepřekážela při studiu, při práci ani v partnerském životě, pak jsme své poslání jako rodiče či odborníci splnili."