Neuropsychiatrické syndromy jako projevy patologických forem učení přehled
Josef Faber
Kniha přináší nový pohled na patologické chování, kterým je například psychóza a svým způsobem i epileptické záchvaty, a na jejich diagnostiku. Použitý model autoorganizace je však natolik obecný, že dovoluje interpretovat nejen uvedené neuropsychiatrické syndromy, ale i zásadní změny programovaného režimu mozku jako je bdělost, řeč, synchronní a paradoxní spánek apod. Kniha má tři části: kazuistickou, analytickou a aplikační. Kazuistická část přibližuje anamnézy pacientek trpících syndromem epileptózy – 43 žen mladšího věku na základě vyšetření neurologického, psychiatrického, psychologického, morfologického (CT, NMR) a fyziologického pomocí SPECT, EEG a sterea EEG se zanořenými elektrodami. V analytické části knihy je syndrom epileptózy rozebrán z pohledu klinické fyziologie i logicky z hlediska chování složitých systémů a jejich často nelineárního až chaotického vývoje, a konečně z hlediska modelování. Autor používá především autoorganizační model podle Farleye a Clarka, jehož části, především komplex elementů a formátor, jsou velmi vhodné pro vytváření analogie mezi mozkovými strukturami a teoretickým modelem. Poslední část knihy, aplikační, ukazuje nové možnosti využití modelu formátor-komplex v diagnostice hlavních neuropsychiatrických syndromů (epilepsie, psychózy) i ve sledování fyziologických změn pracovního režimu mozku (střídání bdění a spánku, programované chování – řeč apod.)... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Neuropsychiatrické syndromy jako projevy patologických forem učení. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Neuropsychiatrické syndromy jako projevy patologických forem učení v seznamech
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2017 | Biofeedback v teorii a praxi |
1998 | Temporální epilepsie a vědomí |
2006 | QEEG |
2007 | Neuronoetics or noetics seen through the neurologist |
2005 | Neuropsychiatrické syndromy jako projevy patologických forem učení |