Od dětství k dospívání přehled
Maria Montessori
Při výchově malých dětí kladla důraz na propojení mezi domovem a školou, pěstování představivosti a cvičení praktického života, péči o sebe sama a o prostředí, rozvoj samostatnosti, společenských vztahů a tělesné zdatnosti. Její metody i dnes korespondují s nejnovějšími poznatky psychologie a pedagogiky. Kniha Od dětství k dospívání je jedním z jejích stěžejních děl. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální. Mezi autorčiny nejzásadnější myšlenky patří požadavek, aby v dítěti byla pěstována přirozená potřeba rozvoje, a tím vzdělání. Nikdo by se podle Montessoriové neměl učit z donucení a kvůli prospěchu a kusu papíru, který mu zajistí dobré postavení, ale v zájmu osobního vývoje i rozvoje celé společnosti. Vzhledem k roku prvního vydání tohoto díla (1948) je nezbytné na některé reálie a myšlenky pohlížet z dobového hlediska. Přesto Maria Montessoriová předběhla dobu tím, jak prosazovala, aby se školství a metody vzdělávání přiblížily životu, a jak kladla důraz na výchovu mládeže v úctě k člověku a světu... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika Rodina
Vydáno: 2012 , TritonOriginální název:
From Childhood to Adolescence, 1948
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Od dětství k dospívání. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Od dětství k dospívání v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 16x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 5x |
v Chystám se číst | 27x |
v Chci si koupit | 8x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
1998 | Tajuplné dětství |
2003 | Absorbující mysl |
2001 | Objevování dítěte |
2012 | Od dětství k dospívání |
2019 | Londýnské přednášky |
Ačkoliv je kniha víc praktickou metodikou, jak pracovat se staršími dětmi (přičemž je text srozumitelný jak pedagogům znalým metody, tak i laikům - třeba rodičům), lze z ní vyčíst mnoho postřehů k přístupu k této věkové skupině i k její výchově a vzdělávání. Velmi zajímavé jsou i závěrečné kapitoly, kde nám autorka vysvětlí v průřezu svůj ideální koncept školství - a v mnohém bychom se i dnes v něm mohli inspirovat.