Osobnostní a sociální rozvoj aneb Strom, mozaika a vzducholoď přehled
Petr Soják
Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk. Aby se tato jedinečná osobnost mohla zcela věnovat ostatním, musí kromě nabytých znalostí poznat především sama sebe, a to jak ve vztahu k sobě, tak k druhým a následně i k profesi. A tak se stane, že i budoucí průvodce ostatních potřebuje na cestě k sobě samému zkušeného průvodce, který ho celou osobnostně-sociální přípravou provede, pomůže mu nahlédnout sama sebe a rozvinout schopnost sebereflexe. Právě takovým průvodcem je i tato kniha. Tématem budoucího pedagoga již není pouze to, získat co nejvíce informací a zkušeností, aby co nejvíce mohl předat svým žákům, ale také naučit se pracovat sám se sebou, uplatňovat úspěšně péči o sebe a předcházet vyhoření, porozumět každému jedinci a zákonitostem vývoje vztahů ve skupině. Ve chvíli, kdy pochopí, že největším učitelem a průvodcem je především sám sobě, stává se nenahraditelným přínosem i svým žákům a studentům. Přejeme proto všem pedagogům, stávajícím i budoucím, na jejich cestě za poznáním hodně štěstí, vlastního naladění, nalezení vnitřní motivace a pozornosti k sobě, k druhým, k profesi.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Osobnostní a sociální rozvoj aneb Strom, mozaika a vzducholoď. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Osobnostní a sociální rozvoj aneb Strom, mozaika a vzducholoď v seznamech
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 2x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2018 | Osobnostní a sociální rozvoj aneb Strom, mozaika a vzducholoď |
2014 | Kuchařka pro lektory zažitkově orientovaných kurzů, aneb, (Ne)vaříme z vody |