Pověz mi... přehled
Martine F. Delfos
Kniha nese podtitul "Jak vést profesionální rozhovor s dětmi mezi 4-12 lety". Zkušená dětská psycholožka popisuje možnosti, jak zjistit, co si děti opravdu myslí a co prožívají, aniž bychom jimi manipulovali. Jak se máme dětí ptát? Jak s nimi hovořit o jejich smutku, úzkostech, fantaziích či sexualitě? Techniky a postupy, které můžeme využít, se liší podle věku, a autorka je ve své knize podrobně popisuje. Publikace je určena pro terapeuty, sociální pracovníky, učitele, právníky, policisty, studenty těchto oborů, výzkumníky i rodiče, kteří chtějí dětem lépe porozumět. Publikace, která bývá v originále i překladech opakovaně dotiskována a aktualizována, je lehce srozumitelná a oživená příklady, přehledy základních myšlenek a cvičeními.... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2018 , PortálOriginální název:
Luister je wel naar mij?, 2000
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Pověz mi.... Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
![Maanna Maanna](https://www.databazeknih.cz/img/users/13_/131575/m_maanna-fPt.jpg?v=1541073812)
![5 z 5 5 z 5](img/content/ratings/5.png)
Výborná kniha vycházející z autorčiny bohaté zkušenosti. Poskytuje návody a rady pro vedení rozhovorů s dětmi podle věkových kategorií a jejich mentálního věku. Zároveň je velmi prakticky orientovaná, člověk se neutápí v dlouhých teoretických výkladech. I když již několik let pracuji s rodinami, je to jedna z knih, které mi přinesly nové podněty. Třeba v tom, že pokud dítě zná hodně slov, nemusí to ještě znamenat, že dokáže dobře formulovat své myšlenky, ale i mnohé další. Mohu ji jen vřele doporučit.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Pověz mi... v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 7x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 1x |
v Mé knihovně | 2x |
v Chystám se číst | 12x |
v Chci si koupit | 3x |
Kniha zcela jistě poskytne rámec toho, co by bylo dobré při rozhovoru s dětmi znát a na co by bylo dobré nezapomínat (spoustu poznatků jsem si připomněla, přibyly mnohé AHA-momenty). Nicméně, nic než ten obecný rámec nabídnuto není. Chybí mi více příkladů, praktických ukázek a možná by bylo vhodné, kdyby ty již uvedené příklady působily více realisticky. Obecně mám dojem, že velká část publikace utrpěla překladem, který mnohdy působí značně kostrbatě. A rozhodně jsem pro odstranění slova "interviewer".