Poznáváme, hýbeme se a tvoříme přehled
Pavla Petrů-Kicková
![Poznáváme, hýbeme se a tvoříme Poznáváme, hýbeme se a tvoříme](https://www.databazeknih.cz/img/books/32_/329515/mid_poznavame-hybeme-se-a-tvorime-sLT-329515.jpg?v=1484658396)
Kniha je výstupem pedagogické praxe autorky a vychází z požadavku doby na začlenění věkového období dítěte od 2 do 3 let do výchovné a vzdělávací práce mateřské školy. Po krátkém teoretickém úvodu věnovaném potřebám malých dětí a praxi mateřských škol následují praktické kapitoly, které nabízejí činnosti v různých výchovně-vzdělávacích oblastech. Kniha koresponduje se stávajícím kurikulárním dokumentem RVP PV, aktivity jsou „šity na míru“ dětem nízkého věku a odpovídají možnostem českých mateřských škol. Mgr. Pavla Petrů-Kicková je dlouholetou učitelkou a v současné době ředitelkou mateřské školy. Publikuje v řadě odborných pedagogických časopisů a je členkou redakční rady časopisu Informatorium 3-8.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Poznáváme, hýbeme se a tvoříme. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Poznáváme, hýbeme se a tvoříme v seznamech
v Přečtených | 3x |
v Knihotéce | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Kniha ve mně budí rozporuplné pocity. Nejdřív jsem byla naštvaná, protože jsem čekala, že dostanu mnoho nápadů pro volný čas s dětmi od 2 do 3 let, ale když jsem knihu otevřela, tak jsem zjistila, že je psaná pro učitelky MŠ. A to nikde na obálce není ani naznačeno. To mi hodně vadilo.
Když jsem se s tím smířila, že si knihu přečtu i tak, tak jsem si říkala, zda paní autorka někdy vešla do školky. Vešla. Dokonce je sama učitelkou, nyní ředitelkou MŠ, jak jsem se dozvěděla ze zadní strany knihy. Uh. No nevím, kdyby to takto ve školkách fungovalo, bylo by to super, ale já mám jiné zkušenosti a bohužel ne v úplně pozitivním směru.
Také představa maličkého dvouletého prďolky ve školce mi rvala srdce. Já nevím, ale takto malé děti podle mě nejvíc potřebují milující náruč maminky a ne nějakou tetu ve školce, kde je dalších x dětí. Líbilo se mi, že je v knize kladen důraz na zachování individuálního přístupu k dítěti a respekt k jeho osobnosti, ale kolik by učitelka mohla mít maximálně dětí, aby toto splnila? A ještě stihla hlídat, zda si dítko odskočilo, chce se mu/nechce, jestli dost pilo, jestli tohle, tamto... A do toho rozvíjet všechny možné stránky dítěte - pohyb, řeč, kreativita atd. Mají můj obdiv.
Co na knize bylo pozitivní - vysvětlení, jak malé děti fungují, jejich vývoj a soupis různých aktivit, co s takto malými dětmi lze dělat. To jsem chtěla, jen jsem to dostala zaobalené do úplně jiné knihy, než jsem čekala.
Knížku si nechám, bude se hodit, když budu chtít čerpat nějaký nápad, co s prďolkou dělat.