Proč žáci nemají rádi školu? přehled
Daniel T. Willingham
Celosvětově zcela zásadní kniha! Kognitivní psycholog Daniel T. Willingham popisuje, jak funguje lidská mysl, a přináší konkrétní a srozumitelné postupy, jak mohou pedagogové zlepšit výsledky učení svých žáků. Kniha je určená všem, kteří přímo či nepřímo ovlivňují dění ve školách a třídách. Tedy i rodičům. Kapitoly: 1. Proč žáci nemají rádi školu? 2. Testování vyžaduje pouze fakta. Proč mám žáky vyučovat dovednosti? 3. Proč si žáci pamatují, co slyšeli v televizi, ale ne to, co jim řeknu já? 4. Proč dá žákům takovou práci porozumět abstraktním pojmům? 5. Stojí nám dril za to? 6. Jak zařídit, aby se žáci naučili přemýšlet jako opravdoví vědci? 7. Mám přizpůsobovat výuku různým typům žáků? 8. Jak můžu pomoci žákům, kteří se učí pomaleji? 9. Jak mám poznat, zda nové technologie žákům pomůžou v učení? 10. A co můj rozum?... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika Vzdělávání, školství
Vydáno: 2023 , EDUkačníLABoratoř (PublishED)Originální název:
Why Don't Students Like School?: A Cognitive Scientist Answers Questions About How the Mind Works and What It Means for the Classroom, 2009
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Proč žáci nemají rádi školu?. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Proč žáci nemají rádi školu? v seznamech
v Přečtených | 6x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 21x |
v Chci si koupit | 5x |
Autorovy další knížky
2023 | Proč žáci nemají rádi školu? |
2024 | Přechytračte svůj mozek: Proč je učení těžké a jak si ho můžete usnadnit |
Sáhnul jsem po novince z Edulabu, neb jeden z recenzentů se o ní pěkně zmínil (i v recenzi) a pak jsem na ni narazil i v jednom podcastu.
Willingham napsal mnoho článků a z hlediska kognice určitě patří mezi výrazné popularizátory ve světě. Český překlad jsem přečetl ve třech etapách, pokaždé jsem o jednotlivých kapitolách, jednotlivých tvrzeních nebo článcích (na něž autor odkazuje a v závěru je vždy jejich seznam) potřeboval přemýšlet, vstřebat je.
Celou publikací se táhne kognitivní rozměr vzdělávacího procesu, chybí přesahy do afektivní a konativní části celého procesu, ale ty si najdu jinde. :)
Knihu doporučují nejen pedagogické veřejnosti, nýbrž i zvídavým rodičům a těm, kteří pracují s dětmi a chtěli by je třeba dále rozvíjet. Před lety jsem narazil na podobně zajímavou publikaci (https://www.databazeknih.cz/knihy/povidejte-si-s-detmi-velke-myslenky-329672), jen trochu jinak psanou a myšlenou, jen cíle jsou dosti podobné.
Učitelé, čtěte!