Půlnoční modř přehled
Simone van der Vlugt
Příběh jako z obrazů holandských mistrů, připomínající Dívku s perlou. Poutavý historický román o vzniku delftské modré keramiky. Holandsko druhé poloviny 17. století. Výtvarně nadaná Catrijn se po smrti svého o dost staršího manžela vydává z rodné vesnice poblíž Alkmaaru žít do města, jak vždy toužila. Získá místo hospodyně u bohaté rodiny v Amsterdamu, kde v té době žije a tvoří i Rembrandt van Rijn. Catrijn je zde šťastná, záhy je však kvůli stínu z minulosti nucena dobré místo opustit a odejít až do vzdáleného Delftu. Přijme nabídku pracovat jako malířka v keramické dílně a podílí se na zrození věhlasné holandské fajánse. Najde tu blízké přátele, mezi jinými i Jana Vermeera, a také svou životní lásku. Přicházejí však těžké časy. V Delftu dojde k obrovskému výbuchu muničního skladu, který v roce 1654 zničil velkou část města. A vzápětí do příběhu razantně vstoupí morová rána, která ve stejném roce postihla většinu země a jež navždy změní i život Catrijn.... celý text
Romány Umění Historické romány
Vydáno: 2017 , MetaforaOriginální název:
Nachtblauw, 2016
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Půlnoční modř. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (33)


Téma této knihy mě velmi lákalo a autorka rozhodně nezklamala. Příběh je krásně vystavěný, čtivý a hnedka vás to vtáhne do děje. Navic jsem měla to štěstí a před pár lety jsem se na stejných místech jako hlavní hrdinka pohybovala, tak to byl ještě takový milý bonus navíc. Rozhodně doporučuji si i některá jména umělců zmíněných v knize dohledat - jejich osudy jsou též velmi zajímavé.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Půlnoční modř v seznamech
v Přečtených | 114x |
ve Čtenářské výzvě | 14x |
v Doporučených | 8x |
v Mé knihovně | 74x |
v Chystám se číst | 75x |
v Chci si koupit | 5x |
v dalších seznamech | 3x |
(tato data se aktualizují 1x za hodinu.)
Kniha se mi moc líbila, ale nevím, zda by i v 17. stol. mohla takto samostatně žena jednat. Bylo zarážející, že žena z nižší společnosti mohla sama cestovat, ale ta z vyšší nemohla být sama s mužem, byť to byl doktor. Touha vzít věci do svých rukou a být svého štěstí strůjkyní mi byla na Catrijn sympatická, ale na 17. stol. mi přijde málo uvěřitelná. Když od toho odhlédnu, tak příběh se mi moc líbil, pohltil mne o mnoho víc než Tulipánová horečka, kterou jsem četla těsně před tím.
O delftské fajáns jsem si nečetla i mimo tuto knihu, je to důležitá součást tradičních řemesel v Nizozemsku.
Do některých míst zmiňovaných v knize (De Rijp, Alkmaar, Amsterdam) se chystáme, tak se moc těším.