Samoštudijný kurz politického islamu přehled
Bill Warner (p)
V médiách sa objavuje množstvo názorov na doktrínu islamu, ale len minimum faktov. Nikto totiž neštuduje dva základné zdroje znalostí o skutočnej povahe islamu – Mohameda a Alaha. Tento samoštudijný kurz vychádza z troch esenciálnych zdrojových textov islamskej doktríny – Koránu, Síry (Mohamedov životopis) a Hadísu (Mohamedove tradície). Keď budú vaše znalosti vychádzať z týchto pôvodných textov, vaše pochopenie islamu bude mať pevné základy. Korán i všetky ostatné islamské texty sú napísané tak, aby boli ťažko zrozumiteľné. Ak však ich neprirodzený jazyk nahradíme zrozumiteľnou slovenčinou, získame cenný zdroj poznania. Vďaka tomuto kurzu sa zbavíte všetkých nejasností v oblasti islamu. Pochopíte, čo stojí za udalosťami v islamskom svete a čo to znamená pre našu civilizáciu.... celý text
Literatura naučná Politologie, mezinárodní vztahy
Vydáno: 2018 , Center for the Study of Political IslamOriginální název:
A Self Study Course on Political Islam Level 1, 2011
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Samoštudijný kurz politického islamu. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (6)
V jedné diskuzi anglický imám označil Billa Warnera za skutečného znalce islámské doktríny. Pro ty, kdo se chtějí dozvědět o Islámu víc, je kniha skvělým vodítkem, na co se zaměřit při studiu Islámu.
Výborné. Konečně někdo něco takového sepsal. Islám je tajemstvím po staletí a možná ani samotní muslimové nevědí, že jsou součástí politického tažení proti Evropě. Pokud budeme mít informace, máme aspoň minimální šanci neopakovat chybu v historii.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (1)
„Slovné spojenie slzy džihádu odkazuje na smrť 270 miliónov ľudí počas 1400 rokov. Všetci boli zabití z rovnakého dôvodu. Neverili, že Mohamed bol prorokom Alaha.“
Kniha Samoštudijný kurz politického islamu v seznamech
v Přečtených | 21x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 8x |
v Chystám se číst | 12x |
v Chci si koupit | 2x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2015 | Právo šaría pro nemuslimy |
2015 | Síra – Život Mohameda |
2016 | Hadísy – Mohamedova sunna |
2016 | Samostudijní kurz politického islámu |
2017 | Věcná argumentace – Jak debatovat o islámu |
Chtěl bych jen varovat před pamflety tohoto autora, neboť pan Warner, mimochodem autodidakt, na to jde ve stejném duchu jako nechvalně proslulá organizace takzvaného Islámského státu.
Ano, vše o čem autor tvrdí, že se nachází v hlavních textech Islámu, tj. Koránu, Prorockých tradicích a Prorokových životopisech tam skutečně je, či se dá při "troše dobré vůle" odvodit, problém je v tom, co například Majid Nawaz nazývá "bezduchým čtením."
Takže když autor líčí nesvéprávné historické postavení jinověrců v muslimských zemích, hrůzy jim činěné, když se barokně pobuřuje nad krutostmi šaríi, popisuje absurdity postavení žen v muslimské společnosti, krutosti a rozpínavost muslimů atd., decentně přechází zásadní věc: muslimové, křesťané, židé atd. se v reálných životních podmínkách své posvátné texty v drtivé většině nesnažili - protože z nejrůznějších příčin ani nemohli - uvést do praxe do posledního písmene.
Islám, jako každé jiné náboženství, je výsledkem kompromisů s politickou realitou, potřebami správy státu, odlišnými kulturními prostředími obřího Chalífátu, ekonomickými potřebami té které muslimské říše, etnickými zvyklostmi na různých místech atd.
To, co autor popisuje ve svých pamfletech, je ideál muslimů 7. století; sen, iluze, přelud - nikdy neuvedený a neuveditelný do praxe. Snaží se o to z nejrůznějších, povětšinou zištných příčin jen nejrůznější organizace extremistického typu jako například zmíněná ISIS a jak to dopadá víme: nejvíc jí trpí a nenávidí sami muslimové.
Čeho jsme dnes svědky, to znamená hypertrofované větve fundamentalistického Islámu, je otázkou posledního půlstoletí a výsledkem specifické politicko-ekonomicko-sociologické situace muslimského světa, působení Západu na něj a jeho účelovým zneužíváním jak ze strany muslimských, tak nemuslimských politiků.
Možná, a je to dost pravděpodobné, je Islám k politickému zneužití náchylnější (neboť na rozdíl od takového křesťanství je ve svém základu i politickou ideologií), nicméně je možné, že až se bouře přežene, převládne místo radikální, nesnášenlivé a politické verze Islámu zase ta jiná, lidová a apolitická, např. Súfijská větev.
Jako všechna náboženství, tak i Islám, je totiž zároveň sklenicí poloprázdnou a poloplnou - záleží jen na lidech.