Šetřme časem! rychločtení - rychlostudium přehled
David Gruber
Kniha známého lektora, tvůrce a propagátora racionálních technik duševní práce Davida Grubera Šetřme časem! je určena všem, kdo usilují o zkvalitnění svých činností zaměřených na práci s informacemi a chtějí rychle studovat a číst, aby šetřili vlastním časem. Význam rychločtení je dnes o to větší, že – jak tvrdí autor – 85 % všech informací, kterých využíváme při práci, přijímáme prostřednictvím zraku. Nejde ovšem jen o rychlost, ostatně rychločtení autor chápe pouze jako součást širší koncepce racionálního čtení. V době rostoucího informačního přetížení jde především o schopnost zajistit si ty správné informace, dokázat se v nich orientovat, vyhodnocovat je a optimálním způsobem na ně reagovat tak, abychom dokázali využít příležitostí a vyhnout se hrozbám, jež mohou signalizovat. V tomto smyslu lze rychločtení a jiné typy racionálního čtení skutečně považovat za obrovskou konkurenční výhodu, která může mít rozhodující význam pro úspěšné přežití v odborné profesi či v podnikání.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Šetřme časem! rychločtení - rychlostudium. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Jediné o čem ta kniha je, jak se naučit rychle číst daný text. Pomůžou vám cvičení a připravené texty.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Šetřme časem! rychločtení - rychlostudium v seznamech
v Přečtených | 10x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 8x |
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
Další pokračování knihy racionálního čtení. Další cvičení ke zdokonalování čtení s vyčerpávajícími instrukcemi k provádění a logickými vysvětleními záměrů cvičení. Dostatečné množství cvičení různých náročností s podrobným vyhodnocením.
„Zároveň při vědomém používání zbraní školeného čtenáře - kterými jsou správný sklon textu, správná vzdálenost, správné držení těla, čtení bez jakýchkoli regresí, čtení bez artikulací, čtení bez tělesných pohybů, skoropřeskočení, snaha o maximální rychlost - může být i čtení beletrie rychlostí 400 slov za minutu běžným tempem, aniž bychom se ochuzovali o krásu čteného. Školený čtenář může pak emočně silné situace číst pomaleji a zůstat u nich déle a přes situace vycpávkové se přenést rychleji.“