Školní kázeň v teorii a praxi přehled
Stanislav Bendl
Téma chování a kázně žáků ve školách je v současné době velice aktuální. Zkušenosti ze školní praxe i výzkumy, které byly v této oblasti realizovány, ukazují, že řada učitelů, a to nejen začínajících, má problémy s udržováním kázně. Nekázeň žáků ve škole představuje jeden z hlavních stresorů učitelského povolání. Fakulty vzdělávající učitele by měly na tuto situaci reagovat jak v oblasti pregraduální přípravy učitelů, tak v rámci kurzů dalšího vzdělávání učitelů. Autor představuje kázeň, respektive nekázeň jako komplexní jev. O kázni pojednává nejen z hlediska teoretického, ale vychází i ze zkušeností učitelů v rámci každodenní školní praxe. Teoretické poznatky jsou doprovázeny řadou příkladů a modelových situací ze školního prostředí. Kniha prezentuje kázeň jako nástroj ochrany žáků a učitelů ve školách. Studenti v ní najdou mj. přehled technik, pomocí kterých lze diagnostikovat projevy školní (ne)kázně. Velká pozornost je věnována faktorům, jež způsobují nekázeň žáků ve škole. Publikace obsahuje popis některých teorií příčin neukázněného chování. V rámci praktické části jsou představeny vybrané techniky modifikace chování. Publikace obsahuje autorův vlastní návrh řešení (ne)kázně ve škole.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Školní kázeň v teorii a praxi. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Školní kázeň v teorii a praxi v seznamech
v Přečtených | 6x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2003 | Prevence a řešení šikany ve škole |
2011 | Školní kázeň v teorii a praxi |
2011 | Kázeňské problémy ve škole |
2015 | Vychovatelství |
2016 | Základy sociální pedagogiky |
Přístupný jazyk, nemnoho teorie doplněné spoustou praktických příkladů a ukázek, odkazy na další literaturu.
Škoda, že část věnovaná vlastnímu řešení kázně (platformy) je jenom takové jmenování možností co dělat a bez problému k řešení moc nezaujme. A taky mi docela vadilo nadužívání uvozovek.
(P.S.: Obsahově se hodně shoduje s další knihou S. Bendla - "Kázeňské problémy ve škole", číst obě nemá v podstatě cenu)