Smrt a nesmrtelnost - Sociální reprezentace smrti přehled

Smrt a nesmrtelnost - Sociální reprezentace smrti
https://www.databazeknih.cz/img/books/20_/208187/smrt-a-nesmrtelnost-socialni-reprez-208187.jpg 4 3 3

Dovedně žitá přítomnost přináší příjemnou budoucnost, tak lze jednou větou vyjádřit výsledek výzkumu sociálních reprezentací smrti u populací theravádových mnichů a jejich podpůrců na Srí Lance, který je v historii československé psychologie jedinečným příkladem etnopsychologického výzkumu. Hlavní důraz je v textu kladen na metodologický a empirický aspekt výzkumu, který vychází z teorie sociálních reprezentací. Kulturní zásobárna vědění geograficky situovaná na Srí Lance nabízí respondentům jak běžně sdílenou zásobu výkladů světa, vědění „jak to je“, tak i širokou paletu způsobů zvládání smrti, v každodenním životě trénovaných a aplikovaných dovedností „jak na to“. Aplikované dovednosti společně s účelem jejich praktikování diferencují jednotlivé typy sociálních reprezentací smrti na Srí Lance. Homogenita výkladů „jak to je“, dostupnost praktických dovedností „jak na to“ a sdílená představa či žitá hodnota transcedence smrti, toho nesmrtelného–Nibbāny, jsou těmi aspekty, které diferencují kulturní reprezentace smrti na Srí Lance a v České republice. Závěrečnou tečku knihy tvoří návrh využití výzkumných zjištěných pro změnu stávající praxe nakládání se smrtí.... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Smrt a nesmrtelnost - Sociální reprezentace smrti. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (0)

Zatím zde není žádný komentář.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Smrt a nesmrtelnost - Sociální reprezentace smrti v seznamech

v Přečtených3x
v Knihotéce2x
v Chystám se číst4x
v Chci si koupit1x
v dalších seznamech1x

Autorovy další knížky

Roman Hytych
česká, 1975
2013  100%Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy
2008  87%Smrt a nesmrtelnost - Sociální reprezentace smrti
Skrýt reklamy