Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra přehled
Petr Adamus
Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 1x |
Autorovy knížky
2017 | Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra |
U pana Adamuse jsem psala bakalářskou práci. Je to strašně super člověk, který svoji práci dělá s láskou a je ve svém oboru velkým odborníkem. Kniha je velmi čtivě a srozumitelně napsaná. Vystihuje základní principy vzdělávání žáka s autismem. Určitě doporučuji pedagogům, kteří o této problematice nemají moc velké tušení. Kniha jim dá pár tipů a zodpoví jim základní otázky v problematice PAS.