Teorie a praxe poradenské psychologie přehled
Marek Kolařík , Roman Procházka , Martin Lečbych

V jednotlivých kapitolách se autoři zabývají teoretickým zázemím poradenské psychologie a pomocí stručných příkladů je propojují s poradenskou praxí. Nevyhýbají se ani úskalím, se kterými se pracovníci i klienti poraden potýkají. Témata jednotlivých kapitol byla vybrána na základě otázek, s nimiž se autoři setkávají ve své psychologické praxi a jež jsou často předmětem jak odborné, tak laické diskuse, například: • rizikoví klienti v poradenské práci • poradenství pro nadané a talentované • pomoc při volbě povolání a v profesním vývoji • poradenství u poruch chování a učení • poradenství v oblasti kyberšikany a drogových závislostí... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Teorie a praxe poradenské psychologie. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Teorie a praxe poradenské psychologie v seznamech
v Přečtených | 9x |
v Mé knihovně | 4x |
v Chystám se číst | 7x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
(tato data se aktualizují 1x za hodinu.)
Kniha je tak trochu všechno a nic. Na jednu stranu pojednává obecně o poradenství a vybírá určité aspekty, zatímco na jiné důraz neklade. Na druhou stranu vybírá konkrétní poradenské okruhy, které podrobně rozebírá. A je otázka, próz mužský autorský tým vybral zrovna tyto obecné a konkrétní okruhy a jejich rozpracování. Poradenské okruhy se týkají prakticky jen školního a pedagogicko-psychologického poradenství. Pokud by kniha od začátku avizovala zaměření na pedagogicko-psychologické poradenství, dávalo by to větší smysl. Např. vztahové a partnerské (v knize spíše manželek) poradenství je odbyto přílepkem kratší kapitoly o instrumentálních složkách partnerství (s vynecháním sexu, přestože je zásadní složkou vztahu a poradenství, a opomíjením důkladnějšího probrání komunikace, přestože i kniha naznačuje, že je zásadní) a o rituálech (proč zrovna rituály?). Kniha končí opět krátkou kapitolou o etice, která je pojata obecně, filozoficky, s jedním konkrétním příběhem s poradenské praxe, který má otevřený konec v podobě otázek, než vodítek. Přitom pokud z praxe něco víme, tak že poradci a poradkyně mají tendenci moralizovat a promítat osobní normy a postoje do poradenské praxe. Proto by mi třeba zrovna tato kapitola přišla klíčovější, než školní zralost nebo mentální retardace.