Učit se být přehled
Josef Valenta
Podrobný a systematický přehled témat z oblasti osvojování životních dovedností, potřebných pro zvládání situací každodenního života: sebepoznání, sebeovládání, tvořivost, poznávání lidí, mezilidské vztahy, komunikace, kooperace, zvládání a řešení různých situací, zvládání životních rolí, etika všedního dne,… Metodická část zahrnuje příklady her, cvičení a technik v podobě »návodů k použití« použitelných pro různé věkové kategorie žáků ZŠ a SŠ. Knihu mohou využít zvláště učitelé dramatické, občanské a rodinné výchovu, základů společenských věd, volby povolání a nepovinných předmětů typu osobnostní a sociální výchova, komunikace, rétorika, sociální dovednosti,… Zahrnuje i témata pro primární prevenci sociálně patologických jevů.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Učit se být. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Učit se být v seznamech
v Přečtených | 6x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
V rámci povinné četby se mi do rukou dostala útlá knížka od Josefa Valenty: Učit se být. Byla jsem jí mile překvapena. Jedná se o sepsaný přehled z oblasti osobního rozvoje pro zvládání situací z každodenního života. Osobně mě nejvíce zaujaly části zaměřené sebepoznání a komunikaci.
Knihu si dokáži představit jako výbornou metodickou příručku pro vyučující, zejména na základních, případně i středních školách, hlavně na předměty jako občanská a rodinná výchova, případně i na nejrůznější volitelné předměty, zaměřené na kooperaci, komunikaci či sebepoznání.
V knize jsou uvedeny nejrůznější příklady her a cvičení, který může pedagog snadno využít ve svých hodinách. Mě osobně, pro moje vlastní poznání, nejvíce zaujalo popsané cvičení nazvané Krokodýlí řeka, které vyžaduje, aby každý zúčastněný po vyslechnutí příběhu řekl svůj názor na mravní chování hrdinů převyprávěného příběhu. Toto cvičení samozřejmě nebylo jediné, které mě oslovilo, nicméně jsem si u něj byla velice vědoma toho, že mý vrstevníci, by ve valné většině, nejspíše odpovídali zcela odlišně. To však vedlo k dalšímu osobnímu poznání, které si pro mne tato zmíněná publikace připravila, a sice že je důležité, že se jednotlivé články společnosti od sebe odlišují, pakliže jsou si svých odlišností vědomi a jsou připraveni o tom vést diskuzi.
Kniha pro mne byla velkým přínosem. Prvotně samozřejmě, jako dobrý průvodce sebepoznáním. Musím konstatovat, že jsem se s její četbou strefila do velice příhodné období, kdy se jisté věci ve vlastním životě snažím pozměnit a tato kniha mne dokázala velice dobře nasměrovat. Sekundární přínos četby knihy vnímám v tom, že jsem poznala skvělou metodickou příručku pro svoji budoucí práci pedagoga.
Knihu hodnotím velice pozitivně. Je velice přirozeně strukturovaná a čtenář se v ní velice snadno orientuje. Obsah je nedocenitelný, jak pro jedince, tak samozřejmě pro pedagogy, kteří z ní mohou velice snadno čerpat inspiraci pro svoje vyučování.