Ulice ztracených bratří přehled
Arnošt Lustig
Soubor povídek, který poprvé vyšel v roce 1959. Tento svazek však vychází z nové autorovy verze s novými či editovanými pasážemi a novými příběhy. Autor se opět drží tematiky holocaustu.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Ulice ztracených bratří. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
![KaLiBi KaLiBi](https://www.databazeknih.cz/img/users/70_/70479/m_kalibi-unK.jpg?v=1600947868)
![2 z 5 2 z 5](img/content/ratings/2.png)
Co jsem zatím četla od Lustiga mě nadchlo. Tohle se mi četlo velmi obtížně. Buď jsem nebyla správně naladěná, nebo jsem se prostě ztrácela a nenašla v textech patřičné souvislosti. Nejlépe se četla ta nejkratší povídka Záře půlnočního slunce. Byla zároveň i nejsnáze pochopitelná.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Ulice ztracených bratří v seznamech
v Přečtených | 23x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 1x |
v Mé knihovně | 15x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 2x |
Část díla
![]() |
Ďábelská jízda na koloběžce |
![]() |
Dívka u oleandrového keře |
![]() |
Můj známý Vilifeld |
![]() |
V půl páté ráno |
![]() |
Záře půlnočního slunce |
Autorovy další knížky
2002 | ![]() |
2001 | ![]() |
2007 | ![]() |
1968 | ![]() |
2003 | ![]() |
(SPOILER) Ve své době odbornou kritikou ne úplně dobře posuzovaný soubor povídek.
Ďábelská jízda na koloběžce:
Chlapec, vyrůstající v neutěšeném prostředí - otec utápějící se v alkoholu a sebelítosti o nenaplněném osudu. Východiskem jsou chlapcovy úniky do snů a přátelství s dívkou Evou. Nakonec Eva opouští s rodiči zemi, bez rozloučení a chlapec si uvědomuje, že v dospělosti bude determinovaný chováním svého otce a neunikne jeho osudu.
V půl páté ráno:
Epizoda z manželského života Augustina, penzionovaného truhláře, jež se dostane k projednání na uliční výbor. Komplikovaný vztah s manželkou, ovlivněný odbojovou činností a totálním nasazením Augustina, jeho odcizením od rodiny a útěkem z Německa na konci války. Vnitřní nedefinované rozpory a myšlenkové pnutí hlavního hrdiny.
Můj známý Vili Feld:
Povídka, která se dočkala pozdějšího rozšíření a rozpracování. Z mého pohledu nejlepší část tohoto povídkového souboru. Vili Feld jako symbol nejednoznačnosti - přeživší šoa, který přislíbil pomoc emigrantovi v nouzi, slovo nesplnil a výsledkem jsou výčitky svědomí, které jej pronásledují při rekapitulaci svého života jako "černá díra". Popis duševní mapy dvou lidí, kteří se splu střetli v Římě v roce 1950 a poté se již nikdy nesetkají. Leitmotivem je deziluze a pocit promarněného žití. Otázky smyslu existence.
Dívka u oleandrového keře:
Sentimentálně ztvárněný vztah českého montéra (a komunisty), který se kdysi v Praze setkal s židovskou ženou a po válce se za ní vydal do Izraele, kam se ona po válce vystěhovala. Hledání svého "místa" v životě a jeho "čistoty". Dilema návratu do Prahy (rozpor partnerů) jako touha po naplnění životní cesty.
Záře půlnočního slunce:
Vzpomínky hlavní postavy na pochody smrti a mezní situace s nimi související. Snaha přežít a žít i nadále plnohodnotný život, vybudování nové existence po válce.